حدف نام ۳۸ نماینده از گزارش تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی

 

گزارش جنجال برانگیز هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با حذف نام ۳۸ نماینده در صحن علنی مجلس قرائت شد.

 

 

(9)
در این گزارش که روز چهارشنبه (۱۳ آذر) از سوی ایرج عبدی٬ سخنگوی کمیسیون اجتماعی در صحن علنی قرائت شد٬ به ده‌ها مورد تخلف در سازمان تامین اجتماعی اشاره شده است.
اهدای کارت‌های هدیه با مبالغ بالا٬ عقد قرارداد چهار میلیارد یورویی با یکی از شرکت‌های متعلق به بابک زنجانی٬ استخدام‌های بی‌ضابطه و هزینه‌های هنگفت از مهم‌ترین محور‌های این گزارش است.
کما‌ل‌الدین پیرموذن٬ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از قرائت این گزارش٬ اعلام کرده که نام ۳۸ نماینده‌ای که مورد «عنایت غیرقانونی» رئیس سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته بودند از این گزارش حذف شده است.
پیرموذن هیچ نامی از این نمایندگان نبرده٬ اما گفته «این همه انرژی صرف انجام تحقیق و تفحص‌ها می‌شود بنابراین امید است که عدالت رعایت شود.»
محمدحسین دهدشتی یک عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز امروز در یک نشست خبری جزئیات بیشتری از تخلفات در سازمان تامین اجتماعی را در اختیار خبرنگاران گذاشته است.
دهدشتی گفته در ۱۷۸ شرکت زیر مجموعه شستا حدود چهار هزار و ۱۰۰ جایگاه عضو هیات مدیره مدیرعامل وجود داشته که تنها در اختیار هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.
این نماینده مجلس اضافه کرده «در سازمان تامین اجتماعی٬ هیات مدیره‌ها بدون ضابطه و با باندبازی انتخاب شده‌اند و یا حتی از وزارت رفاه به سازمان تحمیل می‌شدند.»
وی همچنین تائید کرده که سازمان تامین اجتماعی به ۳۷ نماینده مجلس ۱۳۰ میلیون تومان هدیه داده است.
دهدشتی در بخش دیگری از سخنان خود به تخلفات سعید مرتضوی و برخی دیگر از شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی نیز اشاراتی کرده است.
روز گذشته هم دو نماینده مجلس ابعاد تازه‌ای از «فساد» و «تخلف‌های» گسترده در سازمان تامین اجتماعی دوران محمود احمدی‌نژاد را فاش کردند.
پس از پایان قرائت گزارش هیات تحقیق و تفحص٬ نمایندگان مجلس با ارسال تخلفات سازمان تامین اجتماعی به قوه قضائیه موافقت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *