سه عضو نیروهای مهندسی سپاه در سیستان و بلوچستان کشته شدند

سه نفر از نیروهای مهندسی سپاه پاسداران صبح چهارشنبه در جاده مرزی سراوان بر اثر برخورد با یک تله انفجاری کشته شدند.

 

0,,17184605_303,00

 

 

گروه موسوم به “جیش‌العدل” مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت. خبرگزاری ایرنا به نقل از رجبعلی شیخ‌زاده، معاون استاندار سیستان و بلوچستان، خبر داد که سه نفر از نیروهای مهندسی سپاه پاسداران صبح روز چهارشنبه (۲۷ آذر/۱۸ دسامبر) هنگام عزیمت برای اجرای طرح عمرانی و نظامی در جاده مرزی سراوان بر اثر برخورد با یک تله انفجاری کشته شدند.

به گفته شیخ‌زاده، این انفجار زمانی رخ داد که یک گروه از نیروهای سپاه برای اجرای طرح انسداد مرز از محل میل ۱۸۸ مرزی به سمت میل ۱۹۰ در حرکت بودند.

خبرگزاری فارس اسامی کشته‌شدگان را “سروان پاسدار حسن باعثی”، “ستوان دوم پاسدار ابوالفضل احمدی” و “پاسدار علی توحیدی‌تبار” اعلام کرده است.

گروه جیش العدل، مسئول عملیات

گروه موسوم به “جیش العدل” با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود، مسئولیت عملیات تروریستی صبح چهارشنبه سراوان را بر عهده گرفته است.

جیش العدل در بیانیه خود نوشته افراد این گروه «طی یک عملیات دقیق که مدت‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند، توانستند ساعت ۳۰: ۷ صبح امروز در منطقه کشتگان سراوان یکی از افسران و مهندسان بلندپایه سپاه پاسداران را همراه با تعدادی دیگر از نیروهای سپاه با کارگذاشتن مین کنترل از راه دور به هلاکت برسانند و خودروی حامل افسران سپاه به طور کامل منهدم گردیده است.»

در بیاینه این گروه ادعا شده «این عملیات مبارک ادامه انتقام شهدای اهل سنت ایران و جوانان مظلوم بلوچ و کرد و عرب می‌باشد که رژیم اخیرا به دار آویخت.»

گروه “جیش العدل” عملیات تروریستی خود را “جهاد برای مقابله با صفویان جنایتکار” نامیده و از اهل سنت ایران خواسته در این “جهاد” آن‌ها را همراهی نمایند.

این دومین عملیات تروریستی در چند هفته‌های اخیر در منطقه مرزی سراوان در سیستان و بلوچستان ایران است. روز سوم آبان‌ماه (۲۵ اکتبر ۲۰۱۳) گروهی از مرزبانان ایران در منطقه کوهک سراوان در استان سیستان و بلوچستان هدف حمله قرار گرفتند. در این حمله ۱۴ تن کشته و ۶ تن دیگر مجروح شدند. مسئولیت این حمله را نیز گروه “جیش العدل” بر عهده گرفته بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *