برگزاری تجمع برای محاکمه مرتضوی

ده‌ها نفر از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی با تجمع در مقابل مجلس از اقدام اخیر مجلس در خصوص تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تشکر کردند.
به گزارش فرارو، پس لرزه های گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سابق سازمان تامین اجتماعی دامنه دار شده است.
پس از کشمکش رسانه ای سعید مرتضوی مدیر عامل سابق تامین اجتماعی و نمایندگان عضو کمیته تحقیق و تفحص، امروز ده‌ها نفر از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی صبح امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و در حمایت از مجلس شورای اسلامی شعار دادند.
images (4)
خبرگزاری مهر در این باره گزارش داد که این تعداد بر روی پلاکارد ها و پارچه هایی که در دست داشتند از اقدام اخیر مجلس در خصوص تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی تشکر کردند و خواستار محاکمه سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی شدند.
علیرضا محجوب رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و از اعضای کمیته تحقیق و تفحص در مجلس نیز با حضور در جمع تجمع کنندگان با آنها گفتگو کرد.
گزارش جنجالی هیات تحقیق و تفحص
13 آذر ماه هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در گزارش نهایی خود در مجلس ایران اعلام کرد که ۳۷ نماینده مجلس از سعید مرتضوی، مدیرعامل وقت سازمان هدیه گرفته اند. مقامات ارشد دولت سابق و برخی رسانه‌ها هم به دریافت هدیه از تأمین اجتماعی متهم شده‌اند.
نام محمدرضا رحیمی (معاون اول رئیس جمهور سابق)، عبدالرضا شیخ الاسلامی (معاون وقت اجتماعی رئیس جمهور) و اسد الله عباسی (سرپرست وقت وزارت تعاون) و مدیران روزنامه آرمان و خبرگزاری های ایرنا و موج در فهرست دریافت کنندگان هدیه آمده است.
در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی همچنین آمده است که ۳۷ نماینده مجلس ایران در مجموع مبلغ ۱۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه از مرتضوی دریافت کرده اند. مدیران فعلی سازمان به هیئت تحقیق و تفحص گفته اند که نام دریافت کنندگان را تنها مرتضوی در اختیار دارد.
به گفته هیات تحقیق و تفحص، مرتضوی تنها در صورتی حاضر به ارائه نام نمایندگان مذکور بوده است که این اسامی فاش نشود، اما اعضای هیئت با این شرط موافقت نکرده اند.
در گزارش مجلس آمده است که تفاهم نامه جنجالی میان این سازمان و شرکت هولدینگ سورینت قشم، متعلق به بابک زنجانی، مبنی بر انتقال سهام تأمین اجتماعی در ۱۳۸ شرکت ایرانی در ازای دریافت مبلغی بیش از ۴ میلیارد یورو، دارای “اشکالات عدیده حقوقی” بوده و قوانین در آن رعایت نشده است.
اما سعید مرتضوی، مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به گزارش تحقیق و تفحص مجلس ایران از این سازمان گفت که اعضای هیئت تحقیق و تفحص “بدون توجه به اسناد و مدارک قانونی، در پی تدوین پیش فرض‌های سیاسی و انتقام‌جویانه خود بوده‌اند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *