«ارائه» طرح الزام دولت به غنی‌سازی ۶۰ درصدی در مجلس

بنا بر گزارش‌ها، صد نماینده مجلس شورای اسلامی طرحی دوفوریتی را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند که بر اساس آن در صورت تشدید تحریم‌ها علیه ایران، دولت جمهوری اسلامی ملزم خواهد شد غنی‌سازی اورانیوم را به میزان حداقل ۶۰ درصد افزایش دهد.

 

1137DFE4-C95B-44C9-B781-FB9EB7D65465_w640_r1_s_cx0_cy19_cw0

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این نمایندگان تأکید کرده‌اند که ایران برای سوخت زیردریایی‌های اتمی، و مسئله «کاهش آلودگی هوا» به غنی‌سازی ۶۰ درصد «نیاز دارد».

بر پایه این طرح که روز چهارشنبه، چهارم دی، به مجلس ارائه شده دولت همچنین ملزم خواهد شد در صورت تشدید تحریم‌ها، «بلافاصله» اقدام به «توسعه زیرساخت‌های تاسیسات هسته‌ای» ایران بکند.

مهدی موسوی‌نژاد، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جزئیات این طرح گفت: «این طرح بر این اساس تنظیم شده که اگر طرف‌های مقابل مذاکره‌کننده تحریم‌ها را تشدید کرده، تحریمی جدید وضع کرده و یا رفتار سیاسی خلاف حقوق هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی را نشان دهد دولت موظف شود بلافاصله زیرساخت‌های سایت هسته‌ای فردو را تکمیل و آب سنگین اراک را راه‌اندازی کند.»

مهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با تأیید تقدیم این طرح به هیئت رئیسه مجلس گفت که «این طرح در راستای مقابله به مثل با کنگره آمریکا تهیه و تدوین شده است».

این تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از آن اتخاذ می‌شود که گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی روز سوم آذر با ابراز تردید نسبت به پیروی ایران از مفاد توافق‌نامه هسته‌ای ژنو از کنگره آمریکا خواستند تا مقررات تحریمی مضاعفی را آماده کند تا در صورت به هم خوردن توافق ژنو به اجرا گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *