دو سوم اعضای کابینه یازدهم به مجلس فراخوانده شدند

 براساس دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس که در اختیار رسانه ها قرار می گیرد، 11 وزیر از 18 عضو هیات دولت هفته آینده برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون های مختلف مجلس حضور می یابند و علی جنتی نیز باید در صحن علنی پاسخگوی پرسش های حمید رسایی باشد.

 

1137DFE4-C95B-44C9-B781-FB9EB7D65465_w640_r1_s_cx0_cy19_cw0

 

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و  سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان هفته آینده در کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و نیز شوراها و امور داخلی کشور مجلس حضور می یابند.

حسن پوربیگلری نماینده سقز و بانه، حسین طلا نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، محمد علی پور نماینده ماکو و چالدران، محمدجواد نظری مهر نماینده کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، رمضانعلی سبحانی فر نماینده سبزوار و فتح اله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب سوالاتی را از رحمانی فضلی وزیر کشور مطرح کرده اند.

روز سه شنبه 17 دی ماه نیز سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات مهمان این کمیسیون است تا به سوالات احمد آریایی نژاد نماینده ملایر، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، سیدباقر حسینی نماینده زابل و زهک پاسخ دهد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز روز یکشنبه از سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات دعوت کرده است و روز سه شنبه نیزمیزبان وزیر کشور برای پاسخ به سوالات نمایندگان است.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سه شنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به کمیسیون اجتماعی مجلس دعوت شده اند.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه میزبان علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سؤالات ایران پور نماینده مبارکه، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، عباسعلی منصوری آرانی نماینده کاشان، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام و پورابراهیمی نماینده کرمان خواهند بود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برای پاسخگویی به سوال فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در جلسه روز سه شنبه کمسیون اجتماعی حضور می یابد.

رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که بارها برای پاسخ به سوالات متعدد نمایندگان به کمیسیون آموزش و مجلس دعوت شده، هفته آینده همراه با علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات نمایندگان به این کمیسیون می رود.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه میزبان علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به دو سوال ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان، امیرحسین قاضی زاده نماینده مشهد و کلات به نمایندگی از 15 نماینده و همچنین سوال حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان هستند.

رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای پاسخگویی به سوالات حامد قادرمزی نماینده مردم قروه و دهگلان به نمایندگی از 4 نماینده، مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر و حسین آذین نماینده رفسنجان و انار به نمایندگی از 4 نماینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات می رود.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت و حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز سه شنبه هفته آینده به ترتیب در کمیسیون های صنایع و معاون و عمران مجلس حضور می یابند تا پاسخگوی سوال نمایندگان باشند.

کمیسیون صنایع روز سه شنبه میزبان محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت پاسخگویی به سؤالات چهار مورد سوال علی ایرانپور نماینده محترم مبارکه، سیدعبدالکریم هاشمی نماینده میناب، رودان، جاسک، سیر، دو سوال نادر قاضی پور نماینده ارومیه، قاسم جعفری نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم، عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت، کلاله و مراوه تپه، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر است.

حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز برای پاسخگویی به سوالات یونس اسدی نماینده مشکین شهر، غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام، محمد دامادی نماینده ساری، علی ایرانپور نماینده مبارکه،حسینعلی حاجی نماینده شاهیندژ، عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت، محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان به جلسه روز سه شنبه این کمیسیون دعوت شده است.

محمود حجتی وزیر کشاورزی سه شنبه هفته آینده به جلسه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس دعوت شده است تا به 10 سوال نمایندگان پاسخ دهد.

روز سه شنبه محمود حجتی وزیر کشاورزی برای پاسخگویی به سوالات محمد دامادی نماینده ساری و میان دورود به نمایندگی از سه نفر از نمایندگان و همچنین سوال کمال علیپور خنکداری نماینده قائم شهر، سوادکوه و جویبار به نمایندگی از 8 نفر از نمایندگان به این کمیسیون دعوت شده است.

محمدحسن آصفری نماینده محترم اراک، کمیجان و خنداب، محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا (دو فقره سؤال)، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل (دو فقره سؤال)، امیر خجسته نماینده همدان و فامنین، حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان ازدیگر نمایندگانی هستند که حجتی به سوالات آنان پاسخ می دهد.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز با حضور در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به سوالات اعضای این کمیسیون پاسخ می دهد و علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز برای پاسخ به سوالات نمایندگان به کمیسیون اقتصادی می رود.

کمیسیون اقتصادی روز سه شنبه میزبان علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی است تا به سوال ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، مهناز بهمنی نماینده سراب، دو مورد سوال نادر قاضی پور نماینده ارومیه، دو مورد محمدحسن آصفری نماینده اراک توضیح دهد.

حمید رسایی که از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری به شمار می رود، دو ماه پیش سوالی را از علی جنتی درباره روزنامه بهار و دلیل تسامح و تساهل وزیر در برابر توهین به مقدسات مطرح کرده بود که توضیحات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وی را قانع نکرد و موضوع به صحن علنی مجلس ارجاع شد و قرار است هفته آینده وزیر ارشاد در صحن علنی مجلس به این سوال پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *