کنترل شهر فلوجه از دست دولت عراق خارج شد

تازه ترین گزارش ها از عراق حاکی از آن است که کنترل شهر فلوجه از دست دولت مرکزی خارج شده است.

شهر فلوجه از نظر استراتژیکی یکی از مهمترین شهرهای عراق است که از زمان حمله آمریکا و نیروهای موتلف اش به عراق، تا دو سال پیش از خروج نیروهای نظامی آمریکا، تحت کنترل این نیروها بود.

 

140103180111_fallujah_304x171_reuters_nocredit

 

به گزارش بی بی سی یک منبع امنیتی اظهار کرد که یک گروه وابسته به شبکه القاعده موسوم به “دولت اسلامی عراق و شام” کنترل بخش های جنوبی شهر را به دست گرفته است.

همچنین یک خبرنگار عراقی در فلوجه به بی بی سی گفته است که افراد مسلح قبیله ای به همراه شبه نظامیان القاعده کنترل دیگر نقاط شهر را در دست دارند.

از روز چهارشنبه که مناطقی از شهرهای فلوجه و رمادی به کنترل شبه نظامیان سنی در آمد رویارویی خونینی بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان سنی جریان داشته است.

نیروهای دولتی عراق از پشتیبانی برخی عشایر مسلح بهره می‌برند.

پیش تر خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که دست کم ٣٢ غیرنظامی در رمادی و فلوجه کشته شده‌اند.

فرمانده یکی از گروه‌های صحوه، شبه نظامیان طرفدار دولت، مدعی شده که دست کم ۶۰ نفر از سنی‌های مرتبط با القاعده تنها در منطقه رمادی کشته شده‌اند.

شبه نظامیان در فلوجه تحت پرچم “حکومت اسلامی عراق و شام” می‌جنگند. این گروه در سوریه نیز بخش‌هایی را به تصرف خود در آورده است.

‘پنج برابر شدن پناهجویان’

همزمان یکی از مقام‌های سازمان ملل می‌گوید که شمار پناهجویان عراقی در اردن رو به افزایش است.

اندرو هارپر، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در اردن گفته است در حال حاضر ۴۵۰ عراقی به طور هفتگی در اردن تقاضای پناهندگی می‌کنند.

این میزان به معنی ۵ برابر شدن تعداد پناهجویان عراقی است که پیشتر هفته‌ای ٨٠ نفر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *