تجمع کارگران معترض در مسیر عبور حسن روحانی در اهواز

همزمان با سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و هیئت همراهش به استان خوزستان، ۶۰ نفر از کارگران کارخانه قند اهواز در مسیر عبور او از فرودگاه به مصلای اهواز تجمع کردند. همچنین هزاران نفر از کارگران پیمانی پتروشیمی رازی بندر امام خواهان حضور رئیس جمهور در این منطقه صنعتی شده اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کارگران معترض کارخانه قند اهواز امروز سه شنبه ۲۴ دی‌ماه در اعتراض به تعطیل شدن این کارخانه و مشخص نبودن شرایط ادامه کارشان در سالهای اخیر چندین بار دست به تجمع زده‌اند.

 

images (3)

 

“هوشنگ طاهری”، نماینده کارگران روز گذشته درباره مشکلات کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز گفته بود: “هیئت دولت سابق در دور دوم سفرهای استانی خود به خوزستان برای حل مشکلات کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز مصوبه‌ای را تصویب کرد که این مصوبه نه تنها نتوانست مشکلات کارخانه و کارگران را رفع کند بلکه بعد از تصویب آن گرهی باز نشدنی به مشکلات کارگران افزوده شد.”

در همین حال به گزارش ایلنا، حدود هزار نفر از کارگران پیمانی پتروشیمی رازی بندر امام نیز همزمان با سفر آقای روحانی به خوزستان، برای چهارمین بار طی دو هفته اخیر در مقابل دفتر مرکزی این شرکت تجمع کردند و خواستار حضور رئیس جمهور در منطقه صنعتی بندر امام و آگاهی یافتن او از مشکلات کارگران پیمانی شدند.

آقای روحانی در هنگام ورود در فرودگاه اهواز در جمع خبرنگاران، هدف از سفرش به این استان را دیدار با مردم و آگاهی از مشکلات و مطالبات آنها اعلام کرد.

محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهور ایران پیشتر در بیان جزئیات سفر آقای روحانی به خوزستان و تفاوت‌های آن با سفرهای استانی دولت قبل، گفته بود: “جلسه هیئت دولت در این سفر برگزار نمی‌شود، ضمن این‌که استقبال مردمی نیز در این سفر نخواهیم داشت. این سفرها به آن شکل تبلیغاتی که پیشتر انجام می‌شد، مورد نظر دولت نیست، چرا که بحث حفظ کرامت مردم و توجه به این امر که دولت در خدمت مردم است، مورد توجه قرار دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *