انتقاد محمد مطهری از عملکرد نظام در برخورد با زندانیان سال ۸۸ و خانواده‌های آنها

محمد مطهری با دفاع از برادرش علی مطهری و انتقاد از عملکرد نظام در وقایع سال ۸۸ خواستار شکل‌گیری فضایی برای «تظلم‌خواهی» خانواده‌های زندانیان وقایع آن سال شد.

 

BonyadCalendar9

 

آقای مطهری روز یک‌شنبه (۲۹ دی) با انتشار یادداشتی در ایسنا، از مواضع اخیر برادر خود (علی مطهری) درباره وقایع سال ۸۸ و حصر رهبران جنبش سبز دفاع و از عملکرد نظام به صراحت انتقاد کرده است.

وی نوشته «برخی دوستان نظام به دنبال سکوت قبرستانی در جمهوری اسلامی» بوده و گروهی از «دشمنان نظام» خواستار خاموش شدن صدای علی مطهری هستند.

محمد مطهری افزوده سود مواضع برادرش برای نظام بیشتر از مضرات آن است و جمهوری اسلامی «نه به یک علی مطهری که به علی مطهری‌ها نیاز دارد.»

وی در بخش دیگری از یادداشت خود به سکوت «خواص» اشاره کرده و نوشته علی مطهری سختی‌های اظهارات خود را به جان می‌خرد٬ اما بسیاری از خواص حاضر نیستند سخنانی مشابه وی بر زبان آورند.

محمد مطهری ادامه داده تا زمانی که «گروه اندک هتاکان طرفدار نظام کنترل» نشوند بسیاری از خواص به سخن نخواهند آمد و نظام باید اجازه دهده تا «صداهای گوناگون درباره ابعاد مختلف ماجرا {۸۸} شنیده شود.»

مطهری با اظهار تاسف از «نگاه یک طرفه {نظام} به فتنه ۸۸» این شیوه نگاه را «بلایی» دانسته که نظام همچنان با آن دست به گریبان است.

فرزند مرتضی مطهری در بخش دیگری از یادداشت خود به نقد عملکرد نظام و قوه قضائیه در سال ۸۸ پرداخته و پخش تلویزیونی اعترافات برخی فعالان سیاسی در آن سال را «غیر قانونی» خوانده است.

او نوشته که نظام در آن سال برای «تحقیر» مقام‌های پیشین جمهوری اسلامی «در حرکتی ناجوانمردانه آن‌ها با لباس زندان در میان اراذل و اوباش نشاند» و رئیس قوه قضائیه نیز در برابر چنین رفتاری سکوت کرد.

محمد مطهری در ادامه یادداشت خود به شدت از نحوه برخورد با خانواده زندانیان وقایع سال ۸۸ انتقاد کرده و خواستار اختصاص یافت ستونی در رسانه‌ها برای «تظام‌خواهی» آن‌ها شده است.

وی در یادداشت خود این پرسش را مطرح کرده که «آیا سرزدن به این خانواده‌ها گناه و ممنوع است؟ پدران نان آور خانواده‌اند؛ آیا بگوییم حال که پدر سبز بوده و به هر دلیل کارش به زندان کشیده، به ما چه مربوط اگر فرزندانش از گرسنگی زرد شوند؟»

مطهری اضافه کرده «آیا می‌شود روزی مطلع شویم کسانی از سپاه، بسیج، قرارگاه عمار، جبهه پایداری و ائمه جمعه به دیدار این خانواده‌ها رفته و سراغی گرفته‌اند که آیا مشکلی ندارند؟ آیا برخورد نامناسبی با آنان نشده است؟»

محمد مطهری در بخش دیگری از یادداشت خود از عملکرد قوه قضائیه انتقاد کرده و نوشته که این قوه در باره فجیع‌ترین جنایت‌ها سکوت اختیار کرده و حاضر به اطلاع‌رسانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *