طبیب‌زاده‌نوری: پیشنهاد طرح آموزش به زبان مادری غیرمنطقی و نامعقول است

ضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با غیرکارشناسی خواندن طرح آموزش به زبان مادری در مدارس٬ گفت: طرح مذکور ناپخته٬ غیرکارشناسی و دور از منطق بوده و نمی‌تواند محل اعتنای بخش‌های آموزشی٬ دانشگاهی و نظام آموزشی کشور قرار گیرد.
به گزارش آذری ها به نقل از قدس آنلاین ،زهره طبیب‌زاده‌نوری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با انتقاد از مطرح شدن پیشنهادی از سوی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ دینی و مذهبی مبنی بر آموزش به زبان مادری در مدارس٬ گفت: این پیشنهاد علاوه بر اینکه بار مالی بسیاری را به کشور تحمیل می کند، منجر به از بین رفتن اتحاد در نتیجه استفاده از زبان واحد می‌شود.
نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی در کشور باید بر اساس شاخص‌های ملی به پرورش دانش‌آموزان اقدام کند٬ افزود: تحصیل و آموزش موضوعی نیست که بتوان آن را به زبان محلی درآورد.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه صحبت‌ها و گویش‌های مختلف منطقه‌ای برای مسائل هر استان به تفکیک محترم است٬ گفت: اگر در بحث آموزش، نگاه یک جانبه و بر اساس گویش‌های محلی حاکم باشد هزینه‌های بسیاری چون تغییر کتب درسی٬ اصلاح شیوه برگزاری کنکور و غیره به کشور تحمیل می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تصویب طرح آموزش به زبان مادری به برگزاری کنکوری مجزا در هر استان منجر خواهد شد٬ افزود: تنها زبان فارسی به عنوان زبان ملی کشور می‌تواند به اتحاد در تمامی زمینه‌ها منجر شود.
طبیب‌زاده‌نوری با بیان اینکه برگزاری کنکوری به ده‌ها لهجه مختلف در کشور دور از منطق است٬ تصریح کرد: آموزش به زبان مادری در کشور به هیج وجه عملیاتی نیست بنابراین اگر دانش‌آموزی از ابتدای عمر با گویش خود آموزش ببیند در انتها محکوم به ماندن در منطقه خود و خدمت در آنجا خواهد بود.
وی در تشریح تبعات آموزش به زبان مادری در مدارس سراسر کشور٬ افزود: زمانی که آموزش به زبان مادری در مدارس صورت بگیرد٬ باید کنکور٬ دانشگاه را نیز به این ترتیب طبقه بندی کرده و طبق گویش‌های مختلف به برگزاری کلاس‌ها بپردازیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تاکید کرد: در صورت تصویب طرح آموزش به زبان مادری٬ آموزش انواع و اقسام رشته ها با زبان و گویش محلی در محل و زادگاه افراد باید صورت بگیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درمجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه مطرح شدن هر طرحی از سوی مسئولان باید با آینده نگری همراه باشد٬ گفت: آموزش به زبان مادری مستلزم این است که آینده دانش‌آموز و دانشجو در نظام آموزشی کشور به خوبی دیده شود.
وی با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی گویش یکسان در کل کشور با آموزش به زبان مادری دچار اختلال می‌شود٬ تصریح کرد: پیشنهاد طرح آموزش به زبان مادری غیرمنطقی و نامعقول است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با پوپولیستی خواندن مطرح کردن طرح آموزش به زبان مادری از سوی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی٬ گفت: گویا یونسی بدون توجه به تبعات طرح مذکور تنها برای خوشامد تبارهای مختلف طرح آموزش به زبان مادری را مطرح کرده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه طرح آموزش به زبان مادری از سوی یونسی بیشتر کاربرد سیاسی دارد و در صحنه عمل وقتی بخواهیم کشور را با این تفکر اداره کنیم به هیچ وجه قابلیت اجرا ندارد٬ افزود: طرح مذکور ناپخته٬ غیرکارشناسی و دور از منطق بود و نمی‌تواند محل اعتنای بخش‌های آموزشی٬ دانشگاهی و نظام آموزشی کشور قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *