محمود نبویان: تحریم‌ها علیه ایران ۲۰ سال دیگر لغو خواهد شد

محمود نبویان٬ یکی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس گفته براساس سند ژنو٬ تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ۲۰ سال بعد لغو خواهد شد.

 

shamsara20130927181441863

 

آقای نبویان روز جمعه (۱۱ بهمن) به خبرگزاری «تسنیم» گفته غربی‌ها در مذاکرات به طرف‌های ایرانی اعلام کرده‌اند تحریم‌ها را ۲۰ سال بعد از امضای سند ژنو لغو خواهند کرد.

وی افزوده عباس عراقچی در مذاکرات ژنو به این اقدام گروه ۱+۵ اعتراض کرده بود و خواستار لغو تحریم‌ها در مدت پنج سال شده بود که غربی‌ها درخواست وی را نپذیرفتند.

این نماینده مجلس اضافه کرده سند ژنو به گونه‌ای تنظیم شده که در آن به حق غنی سازی اورانیوم جمهوری اسلامی هیچ «اشاره‌ای» نشده و امکان افزایش مدت زمان تحریم‌ها نیز وجود دارد.

این عضو «جبهه پایداری» همچنین افزوده که جمهوری اسلامی در این سند ۲۸ امتیاز به غرب داده و در مقابل آن امتیاز محدودی در خصوص لغو تحریم‌ها به دست آورده است.

نبویان به همراه چند عضو دیگر «جبهه پایداری» در یک ماه گذشته سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های تند و تیزی علیه سند ژنو کرده و آن را به نوشیدن «جام زهر» تشبیه کرده‌اند.

آن‌ها خواستار انتشار متن کامل این سند در رسانه‌های فارسی زبان هستند و می‌گویند دولت حسن روحانی دهان منتقدان این توافقنامه را «پلمب» کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *