«۱۰ مسئول مبارزه با فساد» در کشور به اتهام فساد بازداشت شدند

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری، از بازداشت بيش از ۱۰ نفر از مديران و روسای شعبه و مستشاران سازمان تعزيرات حکومتی که به گفته او «در پرونده‌ها به فساد، انحراف و خطا آلوده شدند»، خبر داده است.
download (4)
به گزارش خبرگزاری‌های ايران، آقای پورمحمدی روز يکشنبه ۱۳ بهمن با معرفی خود به عنوان «وزير ضد فساد»، گفته است: «متاسفانه در سازمان تعزيرات حکومتی به ويژه اداره کل استان تهران، تعدادی از همکاران در پرونده‌ها به فساد، انحراف و خطا آلوده شدند که در اين راستا بيش از ۱۰ نفر از آنها بازداشت شدند که اين افراد از مديران،‌ روسای شعبه و مستشاران بوده‌اند.»
خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، به نقل از وزير دادگستری گزارش داده که در برخی شعب سازمان تعزيرات حکومتی، «ناسلامتی وجود دارد و با دريافت و پرداخت رشوه و يا به علل ديگر احکام ناصحيح صادر می‌شود و حقوق بيت‌المال و مردم ضايع می‌شود.»
پورمحمدی گفته که اين افراد شناسايی و دستگير شدند و «اعترافات متعددی درمورد تخلفات خود» بيان کرده‌اند.
سازمان تعزيرات حکومتی که زير نظر وزارت دادگستری قرار دارد، از نهادهای اصلی مبارزه با فساد و تخلفات اقتصادی در ايران است.
ايران يکی از فاسدترين دولت‌ها در جهان از نظر فساد دولتی و اقتصادی است. شفافيت بين‌المللی که مقر آن در آلمان است، در آخرين گزارش سالانه خود که دوازدهم آذر امسال  منتشر شد، ايران را از ميان ۱۷۷ کشور با ۲۵ امتياز (از صد امتياز) در رتبه ۱۴۴ جهان از نظر فساد اداری قرار داد که نشان دهنده ۱۱ پله سقوط در مقايسه با سال ۲۰۱۲ ميلادی است.
خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) نيز به نقل از آقای پورمحمدی گزارش داده که «عددهای فساد اين افراد بالا است و ما از اين بابت متاسف هستيم، اما بايد گفت اين اعداد با آن اعدادی که امروز از پرونده‌های فساد در کشور مطرح می‌شود فاصله زيادی دارد.»
وزير دادگستری از اينکه «چنين پرونده‌های فسادی» در ايران وجود دارد نيز ابراز تاسف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *