تذکر نمایندگان مجلس به روحانی در پی رزمایش موشکی نیروهای مسلح

گروهی از نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند دولت حسن روحانی پس از ۱۰ سال برگزاری رزمایش سالانه موشکی سپاه را متوقف و سفر هیات‌های نظامی سایر کشور‌ها به ایران را لغو کرده است.
این نمایندگان این مطالب را در قالب یک تذکر به حسن روحانی و یک سئوال از محمدجواد ظریف بیان کرده‌اند.

 

1137DFE4-C95B-44C9-B781-FB9EB7D65465_w640_r1_s_cx0_cy19_cw0
به گزارش خبرگزاری‌ها ۲۳ نماینده روز یکشنبه،۲۰ بهمن در پی خودداری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از صدور مجوز برگزاری رزمایش بزرگ سالیانه موشکی نیروهای مسلح به حسن روحانی تذکر داده‌اند.
این نمایندگان در متن تذکر خود اعلام کرده‌اند این برای نخستین‌بار است که طی ۱۰ سال گذشته چنین تصمیمی اتخاذ شده و «اعتباری به منظور پشتیبانی طرح‌های اضطراری نیروهای مسلح صادر نشده است.»
این ۲۳ نماینده از رئیس جمهوری خواسته‌اند «حمایت و جدیت بیشتری از نیروهای مسلح در توسعه توان دفاعی و برگزاری رزمایش‌های نظامی» کند.
در اقدامی مشابه نیز ۲۲ نماینده مجلس از محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه به خاطر حمایت نکردن از پیشرفت‌های دفاعی» و «ممانعت» از سفر هیات‌های کار‌شناسی موشکی به ایران سئوال کرده‌اند.
این نمایندگان در متن سئوال خود اعلام کرده‌اند: «توانمندی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی، آمریکایی‌ها را عاجز کرده و مسئولان اجرایی کشور نباید نگران تهدید‌های آن‌ها باشند.»
آن‌ها از مسئولان وزارت خارجه پرسیده‌اند که «چرا باید با تحریک سفیر آمریکا در سازمان ملل از سفر هیأت کار‌شناسی کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی جهت توسعه توان موشکی جلوگیری شود؟»
این تذکر و سئوال نمایندگان به روحانی و ظریف دو روز پس از اینکه امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه از دولتی‌ها خواست نگران توان دفاعی نیروهای مسلح نباشد٬ مطرح شده است.
حاجی‌زاده گفته بود «دولت آمریکا امروز ضعیف‌تر از آن است که ایران را تهدید کند» و «مسائل دفاعی و امنیت ملی کشور به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *