۶۰ نماینده مجلس خواستار توقف هجمه صداوسیما به بختیاری ها شدند

۶۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما، خواستار توقف هجمه صداوسیما به  بختیاری ها شدند.

 

images (6)
به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، ۶۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به ضرغامی، ضمن محکوم کردن هجمه این سریال به بختیاری ها، از رئیس سازمان صداوسیما خواستند دستور توبیخ و برخورد جدی با مسئولین مربوطه در تولید و پخش سریال سرزمین کهن را صادر کند.

دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی که نقش مهمی در تدوین و امضای این نامه داشته است، به خبرنگار ایبنانیوز گفت: «پس از پخش قسمت اول سریال، تذکر لازم به رییس صدا و سیما داده شد ولی شاهد بی توجهی مسئولان مربوطه در حذف دیالوگهای مشکل دار و تکرار اهانتها در بخش دوم و سوم سریال بودیم. لذا امروز جمعی از نمایندگان در تذکر کتبی به رئیس سازمان صداوسیما، از ایشان خواستند دستور توبیخ و برخورد جدی با مسئول مربوطه را صادر کند و منتظر نتیجه اقدامات ایشان هستیم».

به گزارش ایبنانیوز، تلاش سریال “سرزمین کهن” برای تحریف تاریخ بختیاری و خدشه دار کردن چهره حاج علیقلی خان سردار اسعد بختیاری، از رهبران مشروطه خواه ایرانی که از جایگاه خاصی بین مردم بختیاری برخوردار است، با انتقاد نخبگان زاگرس میانی روبرو شده است. در سریال “سرزمین کهن”، نقش یک خانواده ی کاملاً منفی، نوکیسه، سلطنت طلب و فاسد به خانواده ای به نام “بختیاری” داده شده است که به آزار و اذیت یک خانواده روشنفکر، وطن پرست و مظلوم به نام “اردکانی” می پردازند. همچنین در قسمتهای مختلف این سریال، علاوه بر خانواده بختیاری، از عنوان “بختیاری ها” در یکسری دیالوگهای تند و زننده و تحریک آمیز استفاده می شود و بدین ترتیب آن خانواده نماینده فرهنگ و هویت تبار بختیاری معرفی می شود که در واقع یک “تعمیم قومیتی” است و برخلاف زندگی مسالمت آمیز اقوام و روح تساهل قومی و موازین حقوق بشری موردنظر سازمان ملل و یونسکو و نقض تعهدات بین المللی صداوسیمای دولتی ایران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *