عزم ملی ایرانیان در شبکه مجازی برای پنج مرزبان ربوده شده

یک گروه از دیده‌بانان مرزی ایران در مرز پاکستان ناپدید می‌شوند. مرزبانی و قرارگاه سپاه قدس که وظیفه حراست از مرزهای شرقی را برعهده دارند دست به کار می‌شوند. گروه‌های جست‌وجو با دو فروند هلی‌کوپتر در منطقه “جکیگور” استان سیستان و بلوچستان به دنبال دیده‌بانان مفقود شده می‌گردند. شواهد نشان می‌دهد هیچ درگیری در منطقه انجام نشده است.

 

1912113_578592825564909_1997422778_n

 

دو اکیپ از مرکز به سرپرستی جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا به سیستان و بلوچستان می‌روند تا از نزدیک بر عملیات جست‌وجو نظارت کنند. هم‌زمان مرزبانی ایران با مرزبانی پاکستان تماس می‌گیرد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مرزبانان مفقود شده به آن سوی مرز انتقال داده شده‌اند.

جست‌وجوها برای یافتن 4 سرباز و یک درجه‌دار مرزبانی ایران ادامه دارد.

روز شنبه نیز گروهک تروریستی موسوم به “جیش‌العدل” در توییتر خود عکس‌هایی از 5 مرزبان ایرانی را منتشر می‌کند و مسئولیت ربودن آنان را برعهده می‌گیرد.

در این عکس‌ها پنج تن از مرزبانان‌های ایرانی در کنار هم نشسته‌اند و به نظر می‌آید دست چهار نفر ازآن‌ها از پشت بسته شده است.

روز یک‌شنبه وزارت خارجه ایران دست به کار می‌شود و نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان در تهران را احضار و مراتب ناخرسندی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ می‌کند.

مدیرکل غرب آسیا وزارت خارجه در دیدار با سفیر پاکستان با اشاره به وقوع چندین فقره از حوادث تروریستی در ماه‌های اخیر در مرزهای دو کشور و استفاده تروریست‌ها از خاک پاکستان، علاوه بر لزوم تضمین سلامت و بازگرداندن افراد ربوده شده، استرداد عاملان این عملیات تروریستی و هم‌چنین اقدام جدی دولت پاکستان در جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در آینده را خواستار می‌شود.

سفیر پاکستان که تازه به تهران آمده است مانند سفیران پیشین از وقوع این حادثه ابراز تاسف می‌کند و پیگیری این موضوع را وظیفه مهم خود به شمار می‌آورد.

ایران در یک یادداشت رسمی به شدت به پاکستان اعتراض می‌کند.

مناطق مرزی پاکستان با ایران همواره محل اختفای گروه‌های تروریستی بوده است و این گروه‌ها از خلإ امنیتی پاکستان در این منطقه برای حمله‌های تروریستی به خاک ایران استفاده کرده‌اند.

آخرین نمونه، گروهک تروریستی موسوم به “جیش العدل” است. این گروهک تروریستی بعد از متلاشی شدن گروهک تروریستی “جندالله” به سرکردگی عبدالمالک ریگی تشکیل می‌شود.

“جیش العدل” در آبان‌ماه 1392 در دو حمله تروریستی جداگانه 14 مرزبان ایرانی و دادستان زابل را به شهادت رسانده است.

تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌هایی که هنوز اسامی آنان هم از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، اما در سکوت خبری رسانه ملی در این باره و هم‌زمان با تلاش‌های دیپلماتیک و اطلاعاتی دستگاه‌های مربوطه، کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز دست‌به‌کار شدند و با ایجاد هشتک‌هایی در فیسبوک و توییتر به اعتراض علیه این اقدام تروریستی پرداختند. هشتک ایجادشده، FreeIranainSoldiers # است و کابران شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال آن هستند که با گسترش این اعتراض و بین‌المللی کردن این گروگانگیری، هزینه هرگونه اقدام غیرانسانی علیه سربازان مرزبان ایرانی را برای تروریست‌های “جیش‌العدل” افزایش دهند.

این تلاش‌ها نتیجه داد و این هشتک به عنوان 10 ترند برتر توییتر شد.

برخی جملات کاربران توییتر و فیسبوک در این باره به این شرح است:

“گناهشون مرزبانی…”، “خدایا خودت به دادشون برس”، “به پسران‌مان کمک کنید”،  “لطفا این سربازان را برای رسیدن به نیات خود قربانی نکنید، “ما از تروریست‌ها ترسی نداریم”، “نهایت بی‌عدالتیه تو هر موردی مظلوم‌ترین و بی‌طرف‌ترین آدما آسیب ببینن؛ خدایا یه حرکتی بکن”، “قلبمان برای سرباز وطن میتپد”، “خدایاباش حافظ جانشون، همون‌طوری که بودن پاسبون، باش حافظ راهشون”، “رفتش که اون یه وقت دلش نلرزه، نپره از خواب خوشش یه لحظه”، “سلامتی ۵ تن… “،”زیباترین مدال هرانسان مرزبانی از وطن است…”،”ای سرزمین نور، ای کشور کهن/ جانم فدای تو، ای خانه، ای وطن”، “تروریست وهابی بدان: از پارس تا خزر ایران نشسته است/ این شیر پنجه دیوان شکسته است”، “گرگ‌ها خوب بدانند در این ایل غریب/ گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز، گرچه سرباز قبیله همگی کشته شوند/ توی گهواره‌ی چوبی پسر هست هنوز، آب اگر نیست نترسید که در قافله‌مان…/ دل دریایی و چشمان تری هست هنوز (به امید آزادی سربازان ایران زمین)”، “توی بازی شطرنج هم «سرباز» زدن هنر نیست…!!!. سلامتی پنج تن: سرباز، سرباز، سرباز، سرباز و سرباز” و هزاران جمله دیگر.

به نظر می‌رسد افکار عمومی و به‌خصوص کابران ایرانی شبکه‌های اجتماعی مصمم هستند این‌بار با فشار خود نگذارند تروریست‌ها، سربازان وطن را قربانی مطامع خود کنند و این وظیفه دستگاه‌های مسوول را سنگین‌تر می کند تا این مرزبانان به سلامت به آغوش خانواده‌های خود بازگرداند.

(پ.ن: «هشتک» تشکیل شده از علامت # و یک کلمه یا عبارت که در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک کاربرد زیادی دارد. «ترند» نیز نشان‌دهنده میزان گرایش به یک مطلب در شبکه‌های اجتماعی است.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *