رتبه 147 ایران از درآمد گردشگری دنیا

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: سازمان میراث فرهنگی عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد و باید تبدیل به یک وزارتخانه شود تا فضای بیشتری برای فعالیت پیدا کند.
به گزارش فارس، مهرداد لاهوتی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری اظهار کرد: صنعت گردشگری امروز در دنیا دارای رتبه سوم اقتصاد پس از نفت و خودروسازی است.

وی افزود: رتبه صنعت گردشگری بین دوم و سوم اقتصاد در حال جابه‌جایی است، روندی که می‌تواند به رتبه نخست برسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی رتبه گردشگری ایران از نظر آثار تاریخی و باستانی را در رده دهم جهان بیان کرد و ادامه داد: ایران به لحاظ تنوع جاذبه دارای رتبه پنجم جهان است.

وی درآمد صنعت گردشگری ایران را قابل قیاس با دیگر کشورها ندانست و تصریح کرد: از فضاهای گردشگری کشور به ویژه در گیلان به خوبی استفاده نشده است.

لاهوتی با تأکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی باید تبدیل به یک وزارتخانه شود، خاطرنشان کرد: این سازمان عقب‌ماندگی زیادی دارد و با تبدیل شدن به وزارتخانه باید فضای بیشتری برای آن فراهم شود.

وی بهره‌گیری از استعدادهای گردشگری را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: ایران در بحث درآمد گردشگری دارای رتبه 147 دنیا است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا باید از نظر درآمد صنعت گردشگری ایران دارای چنین رتبه‌ای باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس چشم‌انداز 20 ساله، گردشگری ایران باید به درآمدی بالغ بر 20 میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به اینکه از هر شغلی که در دنیا وجود دارد یک شغل مربوط به گردشگری است، متذکر شد: اکنون تکه‌هایی از عظمت تخت جمشید در موزه فرانسه است و اگر فضای فرهنگی کشور را باز کنیم با حضور گردشگر در ایران می‌توانیم فرهنگ خود را انتقال دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *