انفجار در نزدیکی مرکز فرهنگی ایران در بیروت

منابع خبری لبنان از دو انفجار در جنوب بیروت خبر دادند. انفجارها در منطقه ˈبئر حسنˈ در نزدیکی دفاتر نمایندگی ایرنا و صدا و سیما و رایزنی فرهنگی ایران در بیروت به وقوع پیوست. گروه تروریستی عبدالله عزام مسئولیت حمله را بر عهده گرفت.
resized_345676_938
به گزارش الميادين، دو انفجار در دو خیابان نزدیک به دفاتر نمايندگي ايرنا و صدا و سيما و رايزني فرهنگي ايران در بيروت به وقوع پیوست. شبکه المیادین نیز گزارش داد که انفجارها در نزدیکی یکی از ساختمان‌های وابسته به سفارت ایران رخ داد. بنا بر اعلام اسکای نیوز عربی نیز انفجارها در چند متری سفارت کویت رخ داده و با توجه به بقایای جسد تکه پاره شده در منطقه انفجار احتمالا به وسیله عامل انتحاری انجام شده است.
گروه تروریستی عبدالله عزام که مسئولیت انفجار را بر عهده گرفته، وابسته به القاعده است و حمله پیشین به سفارت ایران نیز توسط این گروه اجرا شد.
بنا بر اطلاعات رسیده از لبنان، انفجارها به وسیله یک خودرو بمب‌گذاری شده و یک موتورسیکلت انجام شده و دست کم سه کشته و 40 زخمی نیز بر جای گذاشته است.
گفته می‌شود اطلاعاتی مبنی بر احتمال وقوع انفجار سوم نیز به دست آمده و نیروهای دولتی در تلاش هستند تا جمعیت را از منطقه انفجار دور کنند. با توجه به تصاویری که تلوزیون لبنان پخش کرد انفجار قوی بوده و به ساختمان‌های اطراف آسیب رسانده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *