علی مطهری: رفتار دادستانی با مطبوعات مناسب شرایط جنگی است

علی مطهری٬ نماینده مجلس نسبت به حاکم شدن فضای اختناق بر کشور هشدار داد و رفتار دادستانی با مطبوعات را برای زمان «جنگ» و نه شرایط «عادی» مناسب دانست.

به گزارش روز جمعه (دوم اسفندماه) خبرگزاری ایسنا وی از «عجله» دادستانی در توقیف روزنامه «آسمان» انتقاد کرده است. روز گذشته (اول اسفندماه) روزنامه «آسمان» بدلیل آنچه انتشار مطالب «خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی» اعلام شده٬ توقیف و عباس بزرگمهر٬ مدیر مسئول آن روانه زندان اوین شد.

این نماینده مجلس گفته «این گونه رفتار دادستانی با مطبوعات که فورا توقیف و مدیر مسئول را بازداشت کنیم برای زمان جنگ مناسب است نه زمان عادی.» مطهری از علی جنتی٬ وزیر ارشاد هم خواسته «حکومت دوگانه» در امر مطبوعات را با گفت‌وگو با مقامات قوه قضائیه برطرف کنند.

این نماینده مجلس در ادامه با انتقاد از احضار خود از سوی قوه قضائیه گفته این اقدام «خصوصا با علم به اینکه اکثر قریب به اتفاق اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نطق بنده را در حوزه وظایف نمایندگی دانسته‌اند، یک اقدام غیرقانونی بوده است.» به گفته مطهری «یعنی این اقدام قوه قضائیه قابل پیگرد قضایی است ولی من حوصله و وقت این کار‌ها را ندارم.»

وی اظهار کرده «نماینده مجلس فقط در صورتی که مرتکب جرم‌هایی مانند قتل یا شرب خمر یا اختلاس و یا توهین و افترا و نشر اکاذیب شود باید احضار شود، نه اینکه انتقادی را که قبول نداریم بگوییم توهین یا افترا و یا نشر اکاذیب است و فورا او را احضار کنیم.» مطهری ادامه داده «انتقاد، حتی اگر وارد نباشد، مشمول اعلام جرم و احضار نیست.

در غیر این صورت به فضای اختناق نزدیک می‌شویم، چیزی که ما به خاطر رفع آن انقلاب کردیم.» وی افزوده کافی بود «قوه قضائیه به انتقادهای من پاسخ می‌داد و مثلا می‌گفت قوه قضائیه استقلال کافی دارد و احکام محکومان سال ۸۸ نیز سختگیرانه نبوده و عادلانه بوده است.»

دادستانی تهران دی ماه سال جاری علیه علی مطهری به خاطر انتقاد از عملکرد قوه قضائیه در برخورد با میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی و زندانیان حوادث سال ۸۸ اعلام جرم کرده بود. مطهری هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود از اعلام جرم دادستانی علیه وی «بوی استبداد» می‌آید و از صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه خواسته بود در برابر انتقاد‌ها تحمل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *