انفجار انتحاری در مقابل کنسولگری ایران در پیشاور

ساعاتی پیش، عملیات تروریستی انتحاری در مقابل یک پست مرزبانی در نزدیکی کنسولگری ایران در پیشاور، منجر به کشته شدن ۲ تن و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد.

 

347634_801

به گزارش تابناک، این انفجار‌ ساعاتی پیش به وسیله یک بمب‌گذار انتحاری‌ در خیابان دانشگاه و در نزدیکی کنسولگری ایران روی داد.

بنا بر روایت شاهدان عینی، بمب‌گذار انتحاری که با یک اتومبیل به محل حادثه وارد شده بود، با بیرون آمدن از اتومبیل خود، کمربند انتحاری‌اش را منفجر کرده است.

در این انفجار دو تن از نیروهای امنیتی مرزبانی جان باختند.

گزارش‌های اولیه، حاکی از آن است که نیروهای امنیتی، محل انفجار را برای بازرسی و تحقیق از عوامل بمب‌گذاری به کلی قرنطینه کرده‌اند و نیروهای پلیس پاکستان نیز با حضور در محل به بررسی اتومبیل حامل بمب‌گذار انتحاری مشغولند.

گفته می‌شود، پس از توقف اتومبیل در محل و انفجار بمب، نیروهای امنیتی مقابل کنسولگری ایران، تیر‌اندازی کرده‌اند و نکته مهم اینکه کنسولگری ایران در پیشاور،‌ در یک منطقه مسکونی است.

هم‌اکنون نیروهای کمک‌رسان با حضور در محل، زخمی‌‌شدگان این بمب‌گذاری را به بیمارستان آموزشی خیبر رسانده‌اند.

فرهاد خان، یکی از مسئولین بیمارستان خیبر در این باره گفته است: اکنون دو کشته که از سربازان شبه‌نظامی پست مرزی هستند، شناسایی‌ و ۱۰ مجروح دیگر نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

همه اینها در حالی است که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته است، ولی گمانه‌زنی‌ها انگشت اتهام را به سوی طالبان و گروه جیش‌العدل نشانه‌ رفته‌اند.

نصیر خان دورانی، یکی از مقامات امنیتی پاکستان ‌گفته است: بمب‌گذار انتحاری، یک تن بوده‌ که با بیرون آمدن از اتومبیل، تلاش کرده‌ به پست مرزبانی نزدیک شود. در این زمان، مأموران مرزبانی وی را متوقف کرده‌اند، ولی بمب‌گذار کمربند انتحاری خود را منفجر کرده است.

دورانی همچنین می‌افزاید: ‌جزئیات دقیق‌تر ‌این حادثه پس از تکمیل ‌بازرسی‌ها و تحقیق گروه ویژه پلیس منتشر خواهد شد.

به گفته وی، مأموران پست مرزبانی، مانع از نزدیک شدن بمب‌گذار به کنسولگری ایران شده‌اند.

اعجاز احمد از مقامات پلیس پاکستان گفته است: تیر‌اندازی پس از انفجار از سوی یکی از مأموران پست مرزی بوده و وی در حالت عصبی تیر‌اندازی هوایی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *