قشقاوی: سیاست روحانی باز بودن درهای کشور بر روی ایرانیان خارج کشور است

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: سیاست و تاکید دکتر روحانی باز بودن درهای کشور بر روی همه ایرانیان خارج کشور است.

 

download (4)

 

به گزارش ایرنا، حسن قشقاوی روز چهارشنبه در یک گفت وگوی تلویزیونی خاطرنشان کرد: این سیاست و تاکید دکتر روحانی است به گونه ای عمل شود که درها باز شود تا ترس های کاذب کنار برود و ایرانیان به کشور بیایند.

وی تصریح کرد: در اجرای دستور رییس جمهوری محترم، دنبال این هستیم که قاطعانه این مسیر را ادامه دهیم.

قشقاوی تعداد ایرانیان خارج از کشور را حدود ۵ میلیون نفر اعلام کرد، گفت: البته به طور دقیق نمی دانیم آمار به چه میزان است و مکانیزمی هم برای دستیابی به آمار دقیق وجود ندارد، بر این اساس همیشه تخمین می زنیم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه ادامه داد: حدود ۹۶ درصد ایرانیان خارج از کشور در سفارت خانه های ما پرونده کنسولی دارند و ۷۰ درصد آنها نیز به کشور رفت و آمد دارند. در حدود ۳۰ درصد پرونده تشکیل داده یا نداده اند اما به دلیل ترس های کاذب و فضاسازی های صورت گرفته می ترسند، که برای ارتباط با این تعداد از ایرانیان عزیز ایمیلی را در نظر گرفته ایم تا بتوانیم آن را به کشور جذب کنیم.

قشقاوی با تاکید بر اینکه اپوزیسیون در شدیدترین حالت آن بین همه ایرانیان خارج از کشور تنها بین ۳ تا ۴ درصد هستند، گفت: اکثریت ایرانیان خارج از کشور علاقمند به توسعه ملی و خوش آوازگی ایرانیان هستند و آن را مطالبه می کنند. ایران را دوست دارند و کمک هم می کنند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: به طیفی که تردید دارند، گفته ایم که ایمیل بزنند و اگر ترس کاذبی وجود دارد، ابهام را برای آنان برطرف کنیم. برخی این ترس ها ناشی از القائات است و واقعیت ندارد که باید اینها را از بین ببریم. ایرانیان خارج از کشور افتخار ما هستند.

وی گفت: ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان فقط در آمریکا و کانادا است و سرمایه های فراوانی در دیگر نقاط جهان نیز وجود دارد. اینها باید به ایران بیاید و در سرزمین خودشان سرمایه گذاری شود.

این اظهارات در حالی بیان شد که نگاه امنیتی حاکمیت و عدم سلامت اقتصاد کشور بستر مناسبی برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم نکرده است. همچنین گفتنی است تعدادی از فعالان مدنی و سیاسی که در چند ماه گذشته و بنا بر تبلیغات وزارت خارجه دولت یازدهم به کشور بازگشته اند مورد بازجویی، بازداشت و پیگیرد قانونی قراری بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *