معاون امنیتی وزیر کشور: تا این لحظه هیچ خبر موثقی درباره سرنوشت مرزبانان ایرانی نداریم

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تا این لحظه هیچ خبر موثقی درباره سرنوشت مرزبانان ربوده شده کشورمان نداریم و از طریق وزارت امور خارجه در تلاش هستیم اطلاعات و اخبار رسمی موثق و دقیقی دریافت کنیم.

 

1510811_746432085368012_106698661_n

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی عبداللهی با اشاره به برخی اخبار درباره سرنوشت پنج مرزبان ربوده شده کشورمان از سوی اشرار تروریست گفت: برابر با اطلاعات رسیده به ما نیروی نظامی پاکستان عملیاتی علیه گروهی از اشرار محلی در خاک این کشور انجام داده است که ما به دنبال کسب اطلاعات از نحوه و نتایج این عملیات هستیم.

وی افزود: تا این لحظه هیچ خبر موثقی درباره سرنوشت مرزبانان ربوده شده کشورمان نداریم و از طریق وزارت امور خارجه در تلاش هستیم اطلاعات و اخبار رسمی موثق و دقیقی دریافت کنیم.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان به ایسنا گفت: تا این لحظه درباره صحت و سقم آزادی سربازان اخبار موثق و رسمی نداریم.

اوصت هاشمی اظهار کرد: تا این لحظه خبر موثقی درباره آزادی پنج سرباز گروگان‌ گرفته شده به دست ما نرسیده است.

وی افزود: مسوولان استان و همچنین مسوولان ذی‌ربط در حال رصد اخبار هستند تا به صحت و سقم این موضوع پی ببرند.

وی تاکید کرد: اعضای هیات مذاکره کننده با مقامات بلوچستان پاکستان در حال رایزنی با مسوولان این ایالت هستند تا هرچه زودتر درباره این بحث اخبار لازم را کسب کنند.

به گزارش ایسنا، تاکنون اخبار ضد و نقیضی از آزادی مرزبانان ایرانی اعلام شده است.

در آخرین خبرها از آزادی سربازان گروگان‌گرفته شده، رییس هیات مذاکره‌کننده ایرانی با مقامات ایالت بلوچستان پاکستان توضیحاتی را درباره آزادسازی پنج مرزبان گروگان گرفته شده از سوی گروهک تروریستی جیش العدل ارائه کرده است.

علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که خبر آزادی پنج مرزبان ربوده شده ایرانی از سوی خان وصی، سخنگوی نیروهای مرزبانی ایالت بلوچستان پاکستان اعلام شده است، به ایسنا گفت: عملیاتی که پاکستانی‌ها برای آزادی مرزبانان انجام داده‌اند را تایید می‌کنم، اما همچنان آزادی پنج مرزبان را به شکل رسمی تایید نمی‌کنم.

از سوی دیگر علی‌رغم اعلام آزادی مرزبانان از سوی نماینده ایرانشهر، نماینده مردم زابل گفت که هنوز منابع خبری در مرزبانی ایران این اخبار را تایید نکرده‌اند.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اخباری که در مورد آزادی مرزبانان ایران مطرح شده به نقل از مسوولان پاکستانی بوده که هنوز مورد تایید نیست و در این زمینه باید هنگ مرزی خبری به ما بدهد تا آن را تایید کنیم.

این درحالی است که نماینده مردم ایرانشهر، پیش از این آزادی 5 سرباز مرزبان ایرانی که بیش از یک ماه پیش توسط گروه جیش العدل به اسارت گرفته شده بود را تایید کرده بود.

محمد سعید اربابی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آزادی سربازان ایرانی قطعی است اما نحوه و یا جزییاتش تا ساعاتی دیگر مشخص و اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *