۶ ماه توقیف روزنامه بهار، ۹۱ روز حبس مدیر مسوول

روزنامه توقیف شده «بهار» که آبان ماه سال جاری از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد از سوی دادگاه کیفری به شش ماه توقیف و مدیرمسوول آن نیز به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده است. روزنامه بهار آبان ماه سال جاری از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

bahar

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی «ایرنا٬» روز سه‌شنبه سیزدهم اسفند ماه گزارش داد، «سعید پورعزیزی»٬ مدیر مسوول روزنامه اصلاح‌طلب «بهار» گفته است که این روزنامه توسط شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به شش ماه توقیف محکوم شده و اظهار کرد که حکم دادگاه روز سه‌شنبه٬ ابلاغ شده است.

بنابه گزارش این خبرگزاری وی هم‌چنین افزوده است: «دادگاه من را به ۹۱ روز حبس تعزیری نیز محکوم کرده که به مدت دو سال تعلیق شده است.»

روزنامه بهار چهارم آبان ماه سال جاری در پی اعتراضاتی به انتشار مقاله‌ای با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی و یا الگوی ایمانی؟» از توقف خودخواسته انتشار این روزنامه خبر داده بود اما دو روز پس از این، هیات نظارت بر مطبوعات روزنامه بهار را توقیف و پرونده آن را به قوه قضاییه ارسال کرد.

به دنبال این توقیف٬ هیات منصفه مطبوعات ایران پانزدهم دی‌ماه روزنامه بهار و شهروند امروز را به اتهام «توهین٬ نشر اکاذیب و فعالیت تبلیغی علیه نظام» مجرم شناخت و مدیران مسئول آن را نیز مستحق تخفیف ندانست.

«سعید پورعزیزی» ۱۱ آبان ماه به دنبال احضار به دادسرای رسانه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی ۱۳ آبان با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *