ادامه اعتراض دراویش؛ اعتصاب غذای خشک و تداوم تجمعات

از صبح امروز نیروهای امنیتی دراویش زن و مردی را که قصد اجتماع دوباره مقابل دادستانی تهران را داشتند مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

 

download (8)

 

به گزارش سازمان جوانان پان ایرنیست به نقل از مجذوبان نور، ماموران نهادهای امنیتی به رغم قول مسوولان قضایی برای رسیدگی عاجلانه به خواسته های خانواده زندانیان درویش و سیاسی، ۲۵۰ نفر از دراویش را که مقابل ورودی بازار تهران اجتماع کرده بودند بازداشت کرده و همچنین زنان درویش را نیز به ضرب باتوم سوار ون های انتظامی کرده و به سمت زندان اوین بردند.

بر اساس این گزارش، هیچ یک از این دراویش حاضر به خوردن غذا نشده و همگی اعلام کرده اند در اعتصاب غذا هستند.

از میان ۳۱ تن از دراویش بازداشت شده در جریان تجمع مقابل دادستانی تهران، ۶ تن از بانوان درویش بازداشت شده به نام های صدیقه خلیلی، معصومه خلیلی، شکوفه یداللهی، شیما انتصاری و نازیلا نوری از میان سایر بانوان دراویش بازداشت شده جدا کرده و به مکان نا معلومی منتقل کردند. سایر زنان بازداشت شده اعلام کرده اند که تنها در صورتی از زندان خارج خواهند شد که همه ما، با هم آزاد شویم.

مجذوبان نور همچنین خبر از حضور سه دختر بچه یک سال و نیمه، هفت ساله و یازده ساله به نام های سبیکه میرسلییمی و عاطفه و عطیه احمدی در میان زنان درویش بازداشت شده داده است.

مادران این سه کودک به دلیل حمایت از برادران زندانی شان که به طور ناگهانی از زندان تبعید شده و از ادامه درمان پزشکی آنان ممانعت به عمل آمده است مقابل دادستانی تهران حضور یافته بودند که با بازداشت مادران، این کودکان که همگی شهرستانی هستند به زندان اوین منتقل شدند.

شیما انتصاری، یکی از بازداشت شدگان امروز به بی‌بی‌سی فارسی گفت: “با باتوم به ما حمله کردند، اجازه ندادند به مادر خودم که غش کرده بود رسیدگی کنم، با اینکه خانم باردار همراه ما بود، ما را به داخل خودروهای ون بردند و دستبند زدند و ما را به اوین آوردند. بین ما بازداشتی ها، کودک سه ماهه تا سه ساله هم هست. ۴۰۰ مرد را هم بازداشت کردند و با ضرب و شتم همه را به اینجا آوردند.”

خانم انتصاری با اشاره به شرایط نامناسب بازداشت شدگان گفت: “ما اینجا بیمار داریم، دارو نمی‌دهند، آب نمی دهند به بچه ها غذا نمی دهند، دست خانم ملک محمدی، یکی از بازداشت شدگان شکسته اما رسیدگی نمی کنند، و ما در حال حاضر در اوین هستیم. مثل اینکه در دادسرای شهید مقدس در یک نمازخانه در را به روی ما بستند.”

مسوولان دادستانی در ساعات پایانی روز گذشته اعلام کرده بودند تا ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه ۱۸ اسفند به خواسته خانواده های زندانیان یعنی بازگرداندن سه زندانی تبعید شده از زندان رجایی شهر به زندان اوین و همچنین اعزام سه درویش بیمار به مراکز درمانی تخصصی جامه عمل می پوشانند اما از ساعات اولیه صبح امروز با استقرار ماموران و تجهیزات امنیتی از قبیل آب پاش های ضد شورش و گماشتن تعداد زیادی مامور زن و مرد، نشان دادند وعده دیروز آنها فرصت تراشی برای تدارک حمله ای وسیع تر بوده است.

دراویش روز گذشته اعلام کرده بودند تا تحقق خواسته هاشان از هیچ گونه حق تجمع که قانون اساسی برای آنان در نظر گرفته است چشم پوشی نخواهند کرد.

ده درویش زندانی محبوس در زندان های اوین تهران، رجایی شهر کرج و زندان نظام شیراز روز گذشته اعلام کرده بودند در صورت بی توجهی مسوولان به حقوق قانونی زندانیان سیاسی و عقیدتی اعتصاب غذای تر خود را از امروز به اعتصاب خشک تبدیل خواهند کرد.

اینک بیش از دو هزار درویش در اعتصاب غذای خانگی به سر می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *