وقوع چند انفجار و درگیری‌های فرقه‌ای در عراق

وقوع چند انفجار در نقاط مختلف عراق، موجب کشته و زخمی شدن عده‌ای از نظامیان و غیر‌نظامیان شد.

20130329-iraq-blasts-reuters-koocheh

وب‌سایت خبری «الیوم السابع» مصر روز پنج‌شنبه سیزدهم مارس با اعلام این خبر به نقل از یک منبع عروقی نوشته است: انفجار انتحاری که در شهر موصل واقع در ۴٠۵ کیلومتری شمال بغداد به کشته و زخمی شدن چند سرباز عراقی منجر شده است.

این وب‌سایت خبری که به نقل از منبع مذکور که نام وی در گزارش ذکر نشده اعلام کرده است، که یک خودروی بمب‌گذاری شده که فردی انتحاری آن را هدایت می‌کرد صبح روز پنج‌شنبه سیزدهم مارس مقر نیروهای نظامی ارتش عراق در مسیر بین موصل و بغداد را هدف قرار داد که در نتیجه آن یک سرباز کشته و سه تن مجروح شدند.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری مصری، نیروهای امنیتی عراق به سرعت راهی مکان حادثه شده و زخمی‌ها را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند.

استان نینوا که مرکز آن موصل است، تقریبن هر روز با عملیات خشونت‌آمیز از جمله انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده و حملات مسلحانه با هدف قرار دادن نیروهای امنیتی روبه‌روست که این حوادث کشته و زخمی‌های فراوانی تاکنون به جا گذاشته است.

در رویدادی دیگر خبرگزاری «یونایتدپرس» گزارش داده است، افراد ناشناس با چسباندن بمب به خودروی یکی از نیروهای بیداری وابسته به دولت عراق و انفجار آن در هنگام عبور از روستای الزیدانی در منطقه ابوغریب در غرب بغداد باعث کشته شدن وی و زخمی شدن چهار نفر دیگر شده‌اند.

هم‌چنین در درگیری‌های مسلحانه روز پنج‌شنبه در شرق رمادی در ١١٠ کیلومتری بغداد، میان نظامیان عراقی و افراد مسلح مخالف دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق، فرمانده هنگ دوم ارتش عراق و پنج سرباز کشته شده‌اند.

خشونت‌های فرقه‌ای در عراق در سال جاری شدت گرفته که بنابر اعلام سازمان ملل متحد از ژانویه سال گذشته تاکنون ٧٨١٨ غیرنظامی و بیش از ١٠۵٠ نفر از ماموران امنیتی و نظامی کشته شدنده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *