پیام نوروزی سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

به نام خداوند جان و خرد

 پاینده ایران

نوروز، آیین شکوه‌مند شکوفایی، ستایش فروغ زندگی و سرآغاز جریان و حرکت بر همه فرزندان ایرانزمین و هر آنکس که آنرا پاس می‌دارد و هر که ارج آن می‌شناسد فرخنده و خجسته باد.

برای خانواده‌های ایرانی، سالی نیکو و سرشار از شادی و بهروزی آرزومندیم، کانون خانواده‌هایتان لبریز از مهر و مهربانی باد. سفره‌هایتان رنگین و دل‌هایتان پر از شادی و امید.

امیدواریم در این سال، زندگی‌ها پر معنا، درختان پر شکوفه، دشت‌ها پر گل، رمه‌ها فراوان، آب‌ها و چشمه‌ها جوشان، لب‌ها پر خنده و قلب‌ها پر امید باشد. شادی از در و دیوار شهر ریزان، صدای رقص و ترنم و ترانه از خانه‌ها و کوچه‌ها برخاسته و دروغ، کینه و نفرت، آز و حسد از میان ما رخت بر بندد و ما دست در دست هم داده و به کوشش پردازیم تا صنعت و آفرینش در کشور، عزیز و پر رونق شود.

فرهنگ ایران، فرهنگ سپاسگزاری و قدر‌دانی است. در پایان یک سال کاری قدر می‌نهیم و سپاسگزاریم از کشاورز ایرانی که با دست پینه بسته و چهره آفتاب سوخته، زمین را بارور و غذای ما را فراهم می‌کند؛ اگر چه محصولش به ثمن بخس خریداری و در پی بی‌مهری مسولان سطح کیفیت زندگی‌اش اغلب پایین است. از دامداران و دامپروارن و چوپانان که در شرایط سخت منبع غذای جامعه ایرانی را فراهم می‌کنند. از کارمند و کارگر ایرانی که با حداقل دستمزد و با تحمل مرارت‌ها و سختی‌ها به کار و کوشش پرداخته و عامل عمرانی و آبادانی هستند. از صنعت گران و تولید کنندگان و کارآفرینان و کارفرمایان که موجب توسعه کشور و رونق کار و زندگی‌اند. از معلمان و دانشجویان و دانش آموزان و هنرمندان و اهل قلم که شعله‌های دانش، فرهنگ و ادب کشورند و از همه کسانی که در تامین امنیت و آسایش میهن می‌کوشند، از وکلا و پزشکان و… و همه کسانی که در سال گذشته در راه سعادت ایران و ایرانی کوشیده‌اند.

از خداوند شادی روح نیاکان، همه درگذشتگان و همه کسانی که امسال پیش ما نیستند را خواهانیم.

ادای احترام و ادب داریم نسبت به شهدا و جانبازان وطن که با گذشتن از جان و سلامت خود اقدام به دفاع از کشور و ملت ایران نمودند. ادای احترام داریم به زندانیان سیاسی که در پی کوشش برای سربلندی و آزادی ملت در زندان به سر می‌برند. ادای احترام داریم به خانواده شهدا، جانبازان و زندانیان سیاسی که با صبر و استواری، هم پای عزیزان خود یک مقاومت تاریخی را رقم زدند.

پای سفره‌هایمان به فکر پنج سرباز در بندمان هستیم که بدست تروریست‌ها گروگانند، نگران وضعیت آنهاییم و از اسارتشان غمگینیم و کوشش برای آزادی این عزیزان را از شرافت ملی می‌دانیم. از تمامی امکانات برای آزادی این پنج سرباز وطن می‌بایست استفاده کرد و هر چه زود‌تر به این وضعیت تاسف بار پایان داد.

هموطنان گرامی، جامعه ایران از مشکلات و بحرانهای عمیقی که دچارش شده تب زده است، در وضعیت ناتوانی و فقدان حمایت ملی، قدرت‌های بین المللی با فشار همه جانبه ذبح امکانات و توانمندی‌ها را هدف گرفته و مقامات مسول فدا کردن هر آنچه طرف مقابل می‌طلبد را چونان تنها راه ممکن از سر ضرورت و فشار سنگین تحریم‌ها، برگزیده‌اند. امروز سیاست خارجی ایران با دست‌های خالی و در فقدان انرژی مناسب در برابر قدرت‌ها جهانی قرار گرفته. سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است. چونان چند سال اخیر دوباره به این اصل اساسی تاکید می‌کنیم که راه حل خروج از بحران، خروج ملت از تعلیق است. ملت ایران می‌بایست از تعلیق درآید و بر مقدرات ملی خود حاکم شود تا بتواند در مناسبات بین المللی با شیوه‌های صحیح و اندیشیده و با توان مقاومت مناسب از منافع ملی خود دفاع کند. فرزندان ایران می‌بایست بدانند که دوران جدید، دوره مسولیت ملی، شناختن و به دوش کشیدن این مسولیت است. ظهور یک فاعل ملی تاریخی که واجد هشیاری لازم ملی باشد از ضروریات زمانه است. امیدواریم در این سال شرایط ظهور چنین وضعیتی مهیا شود، حصر‌ها شکسته و زندانیان سیاسی آزاد شوند و راه برای گذار به حاکمیت ملت هموار گردد.

پاینده ایران

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

بیست و نهم اسفند ۱۳۹۲ خورشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *