سازمان جوانان حزب پان ایرانیست قتل سرباز ایرانی توسط جیش العدل را محکوم کرد

به نام خداوند جان و خرد

پاینده ایران

خبر قتل مرزبان کشورمان، شهید گروهبان جمشید دانایی فر که بدست تروریست‌های نفرت پراکن جیش العدل اسیر بود در نخستین روزهای بهاری دل‌هایمان را سرشار از غمی جانکاه کرد و شرنگی تلخ به کاممان ریخت. حزب پان ایرانیست با عرض تسلیت به خانواده داغدار این شهید گرامی و ملت ایران، این عمل تروریستی، ناجوانمردانه و خلاف اصول انسانی را محکوم کرده و خواهان برخورد قاطع و صحیح با جریانات تروریستی و تعقیب و مجازات آنهاست.

منافع عالیه کشور و حیثیت ملی، تدابیر قاطعی می‌طلبد و نسبتی با تعلل و انفعال ندارد. دستاورد سیاست خارجی و رفتار دستگاه دیپلماسی در این سال‌ها قابل سرزنش و تاکنون فاقد آثار مثبت برای حل مساله بوده است. در حالی که در اخبار رسمی مسوولین مدعی بودند توانسته‌اند با دولت پاکستان به توافق برسند و در پی مذاکرات سازنده، گروگان‌ها تحویل طرف پاکستانی شده است و با لحنی مطمئن برای افکار عمومی سخن می‌گفتند، شوربختانه این مرزبان مظلوم در اسارت به شهادت رسید و شگفتا که مقامات مربوطه برای ساعت‌ها توان ارزیابی خبر اعلامی جیش العدل را نداشتند و بعد از تایید خبر هیچ موضع جدی در قبال این وضعیت اتخاذ نشده و مقامات حکومت با کلمات دو پهلو اظهاراتی خنثی داشته اند. سالهاست که مرزهای شرقی ایران از عدم امنیت و حضور گروههای تروریستی رنج می‌برد و پاکستان به پناهگاهی امن برای آن‌ها تبدیل شده و نیروهای نظامی و امنیتی در مهار گروههای شبه نظامی ناتوان بوده‌اند، پاکستان در حال حاضر یک کارگاه آموزشی و یک مرکز لجستیکی جدی برای گروههای ضد ایرانیست.

حزب پان ایرانیست با توجه به مخاطرات آینده نسبت به تحرکات و مناسبات آتی همسایه مسلح شرقی، هشدار جدی داده و اعلام می‌دارد:

۱-برای حل بحران مرزهای شرقی به دیپلماسی پویا و مبتکرانه نیاز است. بحران در منطقه شرقی ریشه‌های درونی و بیرونی دارد. ریشه‌های درونی فقر، تبعیض مذهبی، نگاه امنیتی به منطقه، سرکوب عقیدتی و دولتی است. می‌بایست هر چه زود‌تر طرح توسعه جامع مناطق شرقی با مشارکت بخش خصوصی و با بسط و گسترش فرهنگ ملی، تهییه و اجرا شود. برای اجرای هر گونه طرح جامع توسعه به نیروهای ملی نیاز است که بتوانند احساسات مذهبی جریحه دار شده منطقه را التیام بخشند. برای کنترل و مدیریت عوامل بیرونی به تنش زدایی ریشه‌ای با قدرت‌های بزرگ و نیز ارزیابی واقع بینانه و آینده نگر از امکانات و احتمالات رفتاری همسایه مرز شرقی نیاز داریم، مرز‌ها باید با دقت و با کمک نیروهای ورزیده و تکاور پایش و مراقبت شود.

۲- سازمان جوانان حزب پان ایرانیست با انتقاد از عدم موضع گیری رسمی از سوی مقامات کشوری و لشگری اعلام می‌دارد در حال حاضر تمام تلاش‌ها می‌بایست مصروف آزادی چهار سرباز گروگان بدست جیش العدل مصروف شود.

۳-حزب پان ایرانیست از هموطنان عزیزی که مسوولانه پیگیر احوال و اوضاع سربازان اسیر وطن هستند سپاسگزاری کرده و ضمن تسلیت مجدد از همه هموطنان می‌خواهد که با جدیت بیشتر آزادسازی این چهار فرزند ملت را پیگیر باشند.

پاینده ایران

 سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

شامگاه ۴ فروردین ۱۳۹۳ خورشیدی /تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *