جیش العدل خواستار مبادله جسد سرباز ایرانی شد

جیش العدل می گوید روز ۱۳ فروردین یک گروگان دیگررا به قتل می رساند و حاضر است جسد سرباز ایرانی را با اجساد نیروهای خود که بدست جمهوری اسلامی کشته شده اند تعویض کند.

 

marzbanan

گروه جیش العدل تهدید کرده است که روز ۱۳ فروردین دومین نفر از مرزبانان ربوده شده را خواهد کشت. این گروه همچنین خواستار مبادله جسد سرباز ایرانی با جنازه ۵۰ تن از اعضای این گروه  شده است. جیش العدل می گوید این افراد به دست جمهوری اسلامی اعدام شده اند.

جیش العدل که یک گروه تروریست اسلامگرا است، روز ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ پنج مرزبان ایرانی را در مرز سراوان در منطقه جگیکور ربود.

این گروه روز ۲۲ بهمن در پیامی توییتری گفت قصد دارد به تلافی اعدام برادر یکی از اعضای جیش العدل، و نیز به خاطر بی توجهی مقام های جمهوری اسلامی به خواست های آنان، یکی از گروگان ها را به قتل برساند.

روز ۴ فروردین این گروه با صدور بیانیه ای در سایت خود اعلام کرد گروهبان یکم جمشید دانایی فر را به قتل رسانده است.

جیش العدل همچنین گفته بود اگر تا ۱۰ روز بعد زندانیان وابسته به این گروه آزاد نشوند یکی دیگر از مرزبانان را به قتل خواهد رساند.

گروه جیش العدل وفادار به  عبدالمالک ریگی است که سال گذشته توسط جمهوری اسلامی دستگیر واعدام شد.

از سوی دیگر به گزارش ایسنا، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) در مراسم دیدار با خانواده مصطفی احمدی روشن کشته شدن گروهبان دانایی فر به دست جیش العدل را رد کرد و گفت: «آنها ادعا کرده‌اند که یکی از سربازان ما را به شهادت رسانده‌اند؛ اما تا به امروز هیچ سندی دال بر وقوع این جنایت وجود ندارد و ما در تلاشیم تا ۵ مرزبان ربوده شده به کشور بازگردند».

جیش العدل هنوز هیچ عکسی از پیکر جمشید دانایی فر منتشر نکرده است.

با این حال استاندار سیستان و بلوچستان کشته شدن مرزبان اسیر ایرانی را تایید کرده و مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران کشتن مرزبان ایرانی را تقبیح و محکوم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *