از وضعیت دانایی‌فر اطلاعی در دست نیست

در حالی که چند روز از آزادی مرزبانان ایرانی از دست گروه جیش العدل می‌گذرد، تا کنون از سرنوشت یکی دیگر از گروگانان اطلاعی در دست نیست‌ و ‌اظهار‌نظر‌های متفاوتی در‌باره زنده بودن ‌یا شهید شدن این مرزبان گفته شده است.

20140407150816cb-1

بنا بر این گزارش، همانطور که مولانا عبدالحمید پیش تر اذعان داشته بود که به احتمال زیاد جمشید دانایی فر شهید و در کوهستان های پاکستان به خاک سپرده شده است، برخی از مقامات دولتی و مسئولین محلی بر این باورند که این مرزبان به دست تروریست‌ها به شهادت رسیده، ولی به دلیل آنکه ‌هیچ مدرکی مبنی بر شهات جمشید دانایی‌فر منتشر نشده، اما برخی دیگر از مسئولین هنوز امید به زنده بودن وی دارند.

‌«تابناک» برای روشن شدن قضیه با چند ‌عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گو کرده است.

در این باره اظهارنظر این افراد در زیر می‌خوانید:

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی در این باره ‌گفت: وضعیت آقای دانایی‌فر باید برای نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون امنیت ملی ‌مشخص شود. برای همین منظور از ‌وزیر کشور خواسته شده تا وضعیت دانایی‌فر را‌‌ جدا پیگیری کند و اطلاعات دقیقی از سرنوشت وی به دست بیاورند و یا هر چه زود‌تر، پیکر وی را در صورتی که شهید شده باشد، به کشور بیاورند.

این نماینده در پاسخ به اینکه چرا برخی از نمایندگان در‌باره این گروگان‌گیری شبهه وارد می‌کنند و اصل قضیه چه چیزی است، گفت: من در این باره اطلاع کافی ندارم و نمی‌توانم به شما بگویم که داستان ‌چگونه است؛ البته ما کمیته‌ای را به سرپرستی سردار کوثری تشکیل داده‌ایم تا این موضوع را ‌بررسی کنند.

منصور حقیقت‌پور در پایان تأکید کرد تا اطلاعات کامل نشود، نمی‌شود در این باره اظهار‌نظر کرد و باید منتظر بود و دید نتیجه بررسی‌ها به کجا خواهد کشید.

همچنین هادی شوشتری، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی ‌در این باره ‌گفت: به دلیل اینکه اخبار در خصوص سرنوشت جمشید دانایی‌فر متناقض است و‌ پی‌درپی تأیید و تکذیب می‌شود، در جلسه دیروز کمیسیون مقرر شد، کسی در این باره سخنی نگوید. به همین دلیل من نیز به دلیل امنیتی اظهار‌نظر نمی‌کنم.

وی افزود: در جلسه دیروز برخی از دوستان به خود کوثری نیز اعتراضاتی داشتند و دلیلی برای اظهار نظر وی نمی‌دانستند، اینکه وی در این مورد تشکیک وارد کرده است، ارتباطی به وی نداشته و باید اظهار‌نظر‌ها از یک کانال مشخص صورت پذیرد.

عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی ‌درباره وضعیت دانایی‌فر‌ گفت: هنوز هیچ ‌خبر ‌و اطلاعات جدیدی در این زمینه نداریم، اما این احتمال هست که امروز در کمیسیون اطلاعات جدیدی از سوی نمایندگان مطرح شود.

عوض حیدر‌پور در‌باره اظهارات برخی ‌نمایندگان درباره اصل ماجرا و ایجاد شبهه در این باره ‌‌گفت: سخنانی که در این باره گفته شده، درست و دقیق نبوده است. باید منتظر ماند و دید، اطلاعات جدید چه چیزی در اختیار ما خواهد گذاشت.

وی افزود: نظری که یکی از نمایندگان در این باره داده، یک نظر نظامی بوده که ‌مصداق ندارد و نمی‌توانیم راجع به وجود نفوذی در میان این افراد‌‌ نظر دهیم؛ بعید است در این مورد خاص چنین چیزی وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *