نامه ظریف به رییس دفتر حسن روحانی پیرامون انتقال پیکر ریچارد فرای به ایران

به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به نقل از تارنمای مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی، به دنبال پی گیری مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی نسبت به انتقال پیکر ریچارد فرای، ایران شناس برجسته به ایران و دفن وی  در اصفهان و نامه نگاری با مسولان دولتی، وزیر امور خارجه طی نامه ای به دکتر نهاوندیان رئیس دفتر دکتر روحانی خواسته است که از اقدامی که معمول می گردد این وزارت را نیز مطلع کند.

متن نامه محمد جواد ظریف به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر نهاوندیان

رئیس دفتر محترم ریاست جمهوری

با سلام، احتراماً به پیوست تصویر نامه واصله از جناب آقای موسوی بجنوردی رئیس محترم مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به شماره 12050 مورخ 19/01/1393 جهت استحضار و صدور دستور جنابعالی ایفاد می‌گردد.

در نامه یاد شده درخواست شده است پیکر شادروان ریچارد نلسون فرای استاد ایران‌شناسی آمریکائی که اخیراً درگذشته است، از بیمارستانی در بوستون آمریکا به ایران منتقل شده و در اصفهان کنار مزار آرتورپوپ دفن گردد. ضمناً مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اعلام داشته است بقیه امور، از تحویل پیکر در فرودگاه تا خاک‌سپاری مشارالیه در اصفهان را برعهده خواهد گرفت.

خواهشمند است دستور فرمائید از اقدامی که معمول می‌گردد این وزارت نیز مطلع نمائید.

محمد جواد ظریف

رونوشت: جناب آقای موسوی بجنوردی، رئیس محترم مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی،جهت استحضار جنابعالی(بازگشت به نامه شماره12050 مورخ1393/1/19)

 

Scan0002

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *