آماده‌باش نیروهای امداد در ۱۰ استان در پی هشدار سازمان هواشناسی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران می‌گوید که با توجه به اخطار سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران و وزش شدید باد در برخی مناطق ایران٬ امدادگران در ۱۰ استان کشور در حال آماده‌باش کامل هستند.56D46A5B-65E4-419F-BBE3-6C7C3BAA4138_w640_r1_s
سازمان هواشناسی ایران روز سه‌شنبه ۱۳ خردادماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیش‌‌بینی می‌شود روز چهارشنبه استان‌های تهران٬ مازندران٬ گیلان٬ سمنان٬ گلستان٬ خراسان شمالی٬ خراسان رضوی و خراسان جنوبی شاهد «بارش شدید باران٬ رگبار٬ رعد و برق و وزش شدید باد» باشند.

این سازمان همچنین پیش‌بینی کرده بود که روز سه‌شنبه نیز استان‌های آذربایجان غربی٬ آذربایجان شرقی٬ اردبیل٬ گیلان٬ قزوین٬ البرز٬ تهران٬ قم٬ مرکزی٬ اصفهان٬ سمنان٬ مازندران و گلستان شاهد توفان باشند.

بر همین اساس ناصر چرخ‌ساز٬ معاون عملیات سازمان امدا و نجات جمعیت هلال احمر ایران ۱۳ خردادماه به خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ گفته است که با توجه به اخطار سازمان هواشناسی امدادگران در استان‌های «تهران٬ سمنان٬ گلستان٬ آذربایجان شرقی و غربی٬ اردبیل٬ گیلان٬ مازندارن٬ البرز و خراسان رضوی» در حال آماده‌باش کامل هستند.

روز دوشنبه ۱۲ خردادماه وقوع توفان شدید در تهران منجر به کشته شدن پنج تن و زخمی شدن بیش از ۵۰  تن شد.

مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور می‌گوید حال سه تن از مجروحان توفان روز دوشنبه تهران «وخیم» گزارش شده است.

آقای اکبرپور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری‌ اسلامی٬ ایرنا٬ روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد که وزش شدید باد روز چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه نیز در تهران ادامه داشته باشد.

وی همچنین نسبت به بروز توفان در ۲۱ استان کشور هشدار داد و از شهروندان خواست تا از تردد غیرضروری٬ توقف در ارتفاعات٬ تراس و بالکن ساختمان‌ها و حاشیه رود‌ها خودداری کنند.

ریزش دیوار٬ شکستن درختان و تخریب خودروها از جمله حوادث روز دوشنبه تهران بود که علاوه بر وقوع حوادث انسانی٬ خسارت‌های را نیز به شهروندان وارد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *