نیروهای داعش سه شهر دیگر استان انبار را تصرف کردند

برپایه گزارش‌ها شبه‌ نظامیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش  سه شهر در ساحل فرات و در نزدیکی مرز سوریه را در کنترل خود گرفته‌اند.
 به گزارش  خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای داعش، شهر ۲۵۰ هزار نفری قائم در ساحل رود فرات در استان انبار، حوالی مرز سوریه را به تصرف خود درآورده‌اند.
 همچنین  شهر ۲۰ هزار  نفری راوه در ساحل فرات در استان انبار نیز به تصرف نیروهای داعش درآمده است.  عانه دیگر شهر استان انبار است که به کنترل نیروهای داعش درآمده است. این شهر نزدیک به ۳۷ هزار تن جمعیت دارد.
 گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که  تصرف شهرهای عانه و راوه در کرانه رود فرات، بخشی از طرح نیروهای داعش برای  کنترل سد مهم حدیثه است.  مقام‌های عراقی می‌گویند بیش از  دو هزار نیرو برای محاظت از سد حدیثه به این منطقه گسیل کرده‌اند.
  بارک اوباما روز پنجشنبه اعلام کرد که برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد،۳۰۰ مشاور نظامی به عراق اعزام می‌کند. او با این حال گفت که ایالات متحده در عراق مداخله زمینی نخواهد کرد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله  خامنه‌ای، در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی و همچنین روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها، به بحران عراق پرداخت و گفت عراقی‌ها  خود می‌توانند حملات اخیر را دفع کنند.
 
رهبر جمهوری اسلامی تصریح کرد: «ما با دخالت آمریکایی‌ها و دیگران در مسائل داخلی عراق به شدت مخالفیم و آن را تایید نمی‌کنیم زیرا معتقدیم دولت و ملت عراق و مرجعیت دینی این کشور توانایی تمام کردن این فتنه را دارند و ان شاء الله آن را تمام خواهند کرد.»

 با این حال حسن روحانی، هفته گذشته با اعلام بی‌خبری از طرح آمریکایی‌ها در عراق گفته بود: «آنچه امروز برای ما مهم است، خواست ملت و دولت عراق است؛ بنابراین اگر کمکی از ما برآید ما آمادگی داریم.» 

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است که دو کشور ممکن است با یکدیگر تبادل اطلاعات  در مورد عراق داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *