امیر کویت:نزدیک است آتش شعله‌ور شده در منطقه به کشورمان برسد

امیر کویت ضمن ابراز نگرانی در خصوص اتهامات مطرح شده در خصوص رسوایی بزرگ فساد و توطئه چینی برای کودتا در کشور خواستار برقراری آرامش در کشور شد.

 IMG19174104

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از ایسنا شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت در جریان سخنرانی خود اعلام کرد که حوادث کشور، ناآرامی‌ها و ادعاهای مطرح شده در خصوص وقایع کشور را با نگرانی دنبال کرده‌ام و معتقدم اگر این وقایع درست باشد امنیت کشور، قانون اساسی و نهادهای کشور را تهدید می‌کند.

وی افزود: تمامی اسناد، اوراق و بیانیه‌های مربوط به آن در دسترس دادستان کل قرار گرفته است و اکنون از مردم می‌خواهم که پیگیری این مساله را به دادگاه واگذار کنند تا با امانتداری و دیدگاه یک‌جانبه این موضوع را حل و فصل نماید.

صباح الأحمد الصباح تاکید کرد: هرکس که ثابت شود در این جرایم که شامل تصرف در بیت‌المال نیز می‌شود دخالت داشته مورد مجازات قانون قرار خواهد گرفت.

پیش‌تر یک عضو برجسته در خاندان حاکم کویت شکایتی قضایی را ارائه کرد که در آن تاکید شده بود فایلهای ویدیوئی در دست دارد که نشان می‌دهد که یکی از اعضای برجسته خاندان حاکم و رئیس سابق پارلمان برای کودتا علیه نظام برنامه‌ریزی کرده و مرتکب فسادهای گسترده‌ای در کشور شده‌اند.

در همین راستا شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح، نخست وزیر سابق و جاسم الخرافی، رئیس پارلمان این کشور اتهامات مطرح شده را رد کرده و آمادگی خود را برای رویارویی با هرگونه بازجویی در این خصوص اعلام کردند.

امیر کویت همچنین تاکید کرد: من نسبت به این اقدامات و انتشار شایعه‌ها در کشور و دودستگی‌های بوجود آمده اظهار تاسف می‌کنم. این در حالی است که کشور ما در معرض خطرهای بسیار گسترده و چالش‌های بزرگی قرار گرفته است بطوریکه آتش شعله‌ور شده در اطراف ما نزدیک است به سرزمینمان نیز برسد.

وی در ادامه افزود: تعداد کسانی که در کشورهای اطراف آواره شده‌اند به میلیون‌ها تن رسیده است و قربانیان این درگیری‌ها روزانه به صدها تن نیز می‌رسد. حوادثی که در کشور شاهد آن هستیم نمی‌تواند اتفاقی باشد بلکه یک طرح هدفمند برای از بین بردن کشور و نهادهای به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *