ارتباط های پنهان ام آی ۶ و داعش

ترجمه: سینا پورمند

وای نیوز بغداد به نقل از ایندپندنت نوشت تعقیب و کنترل هزاران نفری که از جنگ سوریه و عراق برگشته اند، در حالی که بین آنها جهادیونی هستند که قصد انجام عملیات تروریستی دارند، برای دستگاه امنیتی بریتانیا کاری غیر ممکن است.

 

targetirq_1163618754_1403419590

 

این نشریه به نقل از ریچارد بارت یکی از کارشناسان ام آی ۶ نوشت قطعا سرویس امنیتی بریتانیا در تعقیب این عناصر با ماموریتی دشوار مواجه خواهد بود.
ریچارد بارت که سالها خود رییس ضد تروریسم بوده و سالهای طولانی برای سازمان ملل متحد ،ماموریت رصد و تعقیب عناصر تروریست را بعهده داشته ؛نسبت به افزایش نگرانی ها در مورد عملیات های جنگجویان بازگشته از عراق و سوریه به بریتانیا، هشدار داد. بارت تعداد این جنگجویان را که بالفعل در بریتانیا هستند سیصد نفر برآورد کرد؛ وی افزود تعقیب این تعداد افراد علاوه بر اینکه یک کار دشوار است در عین حال عملی پیچیده و وقت بر هم است.
در طول چند روز گذشته روابط بین داعش و بریتانیا بعد از اینکه مشخص شد دانشجویی به نام ناصر مثنی بیست ساله و اهل شهر کاردیف ویلز طی ویدیویی مردم را به جهاد فرا می خوانده، روشن شده است. بارت گفت: مثنی که دانشجوی رشته پزشکی است در این ویدئو مردم را به جهاد دعوت کرده و می گفته است “ای مومنان بر شماست دوست دار جهاد باشید که زندگی و حیات در جهاد است”
بارت گفت اگر چه تا کنون مدارکی دال بر قصد این افراد بر عملیات تروریستی در داخل بریتانیا وجود ندارد اما در نهایت آنها به این کار اقدام خواهند کرد.
این گزارش اشاره می کند که تا کنون پانصد نفر از اهالی بریتانیا به داعش پیوسته اند. دیوید کامرون نگرانی خود را از اینکه این افراد بعد از بازگشت دست به عملیات تروریستی بزنند اعلام کرده است.
این مقاله اضافه می کند تا کنون دولت انگلیس نام پنج گروه جهادی فعال در سوریه و عراق از جمله گروه داعش را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار داده است و تلاش دارد از انضمام افراد بیشتر انگلیسی به گروه های جهادی در سوریه و عراق جلوگیری کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *