عربستان از مخالفان خود جاسوسی می‌کند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از عربستان خواست که درباره بد افزار جاسوسی که در تلفن‌های همراه مخالفان خود نصب کرده توضیح دهد.

اعتراف وزارت کشور عربستان به جاسوسی در اینترنت

 شبکه خبری «بی بی سی»، طی گزارشی در اینباره نوشت سازمان دیده بان حقوق بشر از عربستان خواست درباره گزارش‌هایی که در ارتباط با نصب بد‌افزار جاسوسی در تلفن‌های همراه معارضان این کشور منتشر شده توضیح دهد.

پیشتر گزارش شده بود که عربستان نرم افزارها‌یی برای جاسوسی در تلفن همراه معارضان خود نصب کرده و به این ترتیب تماس‌های این افراد را زیر نظر دارد.

این سازمان گزارش داد این بد افزار به وسیله شرکت ایتالیایی «های کینگ تیم» ساخته شده که تنها تلفن‌های همراه معارضان دولت عربستان در منطقه قطیف را که از سال ۲۰۱۱ تا کنون شاهد اعتراض‌هایی بوده را مورد هدف قرار داده است.

یکی از فعالان سازمان دیده بان حقوق بشر تأکید کرد که عربستان افرادی را مورد هدف قرار داده که در پی اقدامات سرکوب گرایانه دولت به شبکه‌های اجتماعی پناه برده بودند.

این بدافزار به دولت عربستان این امکان را می‌دهد که به فهرست شماره‌های تلفن، فهرست تماس‌ها، ارتباطات صاحبان تلفن‌های همراه در شبکه‌های اجتماعی و متن ایمیل‌های رد و بدل شده دست پیدا کند.

شیعیان عربستان اغلب در استان قطیف که در شرق عربستان واقع شده است متمرکز شده‌اند، از سال ۲۰۱۱ تا کنون در این منطقه اعتراض‌های گسترده‌‌ای در اعتراض به نقض حقوق بشر صورت گرفته که با سرکوب شدید دولت عربستان مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *