شرط دکتر عبدالله برای پذیرش نتیجه انتخابات

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد: تنها به شرطی شکست در انتخابات اخیر را قبول می کند که ثابت شود انتخابات به صورت عادلانه برگزار شده است.

n00047277-b

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از تسنیم عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مصاحبه با بی بی سی تصریح کرد: وی هر کاری خواهد کرد تا از دستیابی به یک “نتیجه مشروع و قانونی” از انتخابات ریاست جمهوری 14 ژوئن اطمینان حاصل شود.
بر اساس این گزارش اعلام نتایج اولیه انتخابات افغانستان که قرار بود امروز چهارشنبه منتشر شود به تاخیر افتاده و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان قصد دارد آراء 2000 مرکز رای گیری را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهد.
البته به نظر می رسد موضع عبدالله عبدالله در خصوص انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و نتایج آن نرم تر از گذشته شده است. دو هفته پیش وی خواستار توقف فوری شمارش آرا شد و اعلام کرد، به هیچ وجه نتایج این انتخابات را قبول نخواهد کرد. وی خواستار تحقیق کامل در خصوص ادعاهای مطرح شده در زمینه تقلب در انتخابات شده است.
عبدالله عبدالله در مصاحبه با بی بی سی افزود: اطمینان یافتن از قانونی و مشروع برگزار شدن انتخابات برای وی از نتایج آن اهمیت بیشتری دارد و وی اکنون همه تمرکز خود را بر روی اطمینان حاصل شدن نسبت به مشروع بودن انتخابات اخیر معطوف کرده است. اگر اشرف غنی با یک روند مشروع به پیروزی برسد من از این مساله استقبال خواهم کرد.
سازمان ملل و کشورهای کمک رسان به افغانستان به شدت نگران بن بست سیاسی در افغانستان هستند. تحلیلگران سیاسی بر این باورند که ادامه بن بست سیاسی در افغانستان می تواند موجب بروز اعتراضات خیابانی و نااطمینانی های جدید خواهد شد.
عبدالله عبدالله که در انتخابات سال 2009 میلادی نیز ادعای تقلب گسترده را مطرح کرده بود بار دیگر اعلام کرده است که قربانی تقلب وسیع و فراگیر در انتخابات شده است.در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان عبدالله عبدالله بیش از 45 درصد آرا را به خود اختصاص داد و اشرف غنی نیز موفق به کسب 31/6 درصد آرا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *