غلبه ارتش اوکراین بر جدایی طلبان طرفدار روسیه

دولت اوکراین با اعلام خروج جدایی طلبان طرفدار روسیه از شهر اسلاویانسک از پیروزی عملیات ارتش درشرق این کشور خبر داد.


به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از خبرگزاری مهر، وزیر کشور اوکراین اعلام کرد بخش اعظم جدایی طلبان به همراه “ایگور استرلکوف” سرکرده خود از شهر اسلاویانسک خارج شده اند. طبق گزارش نیروهای اطلاعاتی اوکراین جدایی طلبان در ساعات اولیه بامداد امروز این شهر را به مقصد دونتسک ترک کرده اند. “آرسن آواکوف” وزیر کشور با اعلام این مطلب در صفحه فیس بوک خود از این اقدام به عنوان موفقیت بزرگ ارتش اوکراین نام برد.
همچنین “پترو پوروشنکو” رئیس جمهوری در وبسایت خود نوشت جدایی طلبان پس از آنکه تلاش کرده اند به صفوف نظامیان ارتش در اسلاویانسک نفوذ کنند مورد حمله گسترده قرار گرفته و گریخته اند. به نوشته وی ارتش اوکراین پس از ورود به ساختمان شهرداری، پرچم اوکراین را بر فراز آن به اهتزاز درآورده اند. این شهر از ماه آوریل در دست جدایی طلبان بود.
هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد دست کم ۵۰۰ جدایی طلب با سلاح ها و تجهیزات نظامی خود که در بین آنها تانک و خودروی زرهی نیز دیده می شود، شب گذشته با حدود ۵۰ اتوبوس و کامیون از اسلاویانسک گریخته و راهی دونتسک شده اند.
در همین حال “ولودیمیر پاولنکو” شهردار خودخوانده اسلاویانسک در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه ضمن تایید خبر فرار مخالفان از این شهر گفت: آنها از شهر خارج شده اند. وی با این حال تاکید کرد هنوز ارتش اوکراین نتوانسته به شهر مسلط شود. این گزارش حاکی است سرکرده جدایی طلبان روز جمعه به مسکو هشدار داده بود نیروهایش بدون حمایت نظامی روسها نمی توانند برای مدت زیادی کنترل شهر را حفظ کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *