مخالفت عبدالله با اعلام نتایج انتخابات افغانستان

عبدالله عبدالله یکی از دونامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که اعلام نتایج اولیه این انتخابات را قبل از بررسی  آراء مشکوک خوانده، قبول نمی‌کند.

n00047277-b

این درحالی است که یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان به رسانه‌ها اعلام کرده که نتایج ابتدایی انتخابات فردا اعلام خواهد شد. گروه تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی، دیگر کاندیدای دور دوم، از این تصمیم کمیسیون استقبال کرده است.
عبدالله عبدالله گفت: ما در روزهای گذشته در مذاکره را باز گذاشتیم. روز جمعه مذاکرات در دو سطح فنی و سیاسی آغاز شد.
وی افزود که خواهان بررسی آرا در کابل پایتخت افغانستان تحت نظارت نماینده‌های تیم خودش و ناظرین بین المللی است.
بی‌بی‌سی به نقل از عبدالله عبدالله نوشت: ما به عنوان مثال می‌خواهیم که هر صندوقی که بالاتر از ۹۳ درصد رای به یک کاندید را داشته باشد دوباره بررسی شود.
این در حالی است که اشرف غنی نیز تشکیل دولت ائتلافی با عبدالله عبدالله، دیگر نامزد این انتخابات را رد کرده و باعث نقش برآب شدن امیدها برای دستیابی به توافق تقسیم قدرت با هدف از بین بردن تنش‌هایی شد که ممکن است منجر به درگیری‌های شدید قومی در افغانستان شود.
اشرف غنی و عبدالله عبدالله از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که 14 ژوئن سال جاری میلادی برگزار شد، با یکدیگر دچار اختلاف شده و یکدیگر را به تلاش برای تقلب و دست بردن درنتیجه انتخابات متهم کرده‌اند.
مقامات کمیسیون عالی انتخابات افغانستان با توجه به ایده تشکیل دولت ائتلافی اعلام نتایج اولیه انتخابات را تا روز دوشنبه به تعویق انداختند تا با این کار به هر دو نامزد برای دستیابی به راه‌حلی در رابطه با پایان این بن‌بست فرصت بیشتری بدهند.
اشرف غنی تشکیل دولت ائتلافی را رد کرده و گفت: مردم نگرانند و می‌پرسند که آیا ما به توافقی دست یافته‌ایم یا خیر؟ پاسخ ما مشخص است، ما به هیچ توافقی دست نیافته‌ایم. ما به مردم اطمینان می‌دهیم که به آرای آن‌ها خیانت نخواهیم کرد. تعهد ما دفاع از منافع ملی است نه منافع شخصی. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *