توافق برای بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند که بر سر بازشماری تمام آرا انتخابات افغانستان توافق کرده‌اند. 140712190007_abdullah_ahmadzay_624x351_non_nocredit این توافق که با رایزنی  یان کوبیش فرستاده ویژه سازمان ملل در افغانستان و جان کری، وزیر امورخارجه امریکا صورت گرفته است از ۲۴ ساعت دیگر در افغانستان آغاز خواهد شد.

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست، جان کری اعلام کرده است این بازشماری زیر نظر متخصصان بین‌المللی صورت خواهد گرفت و تمامی اوراق رای‌دهی از ولایات افغانستان توسط نیروهای آیساف به کابل منتقل خواهند شد.

همچنین در این نشست خبری دکتر عبدالله عبدالله گفت که بر روی اساسات ایجاد این دولت وحدت ملی توافق صورت گرفته است. او گفت که در دو بخش فنی و سیاسی توافق صورت گرفته است. آقای عبدالله از رئیس جمهور کرزی خواست به دلیل اینکه تفتیش همه آرا مدت بیشتری را در بر می‌گیرد، تاریخ مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید را به تاخیر بیندازد. قرار بود مراسم تحلیف در ۲ آگوست امسال صورت بگیرد.

آقای احمدزی نیز در صحبت‌هایش گفت که همچنین توافق کردیم که هرچه نتیجه تفتیش بود، هر دو نامزد بپذیرند. او گفت: «ما بدین باور هستیم که اگر برنده همه قدرت را بگیرد، برای افغانستان خوب نیست. ما باید به تمام افغان‌ها اطمینان بدهیم که هر رای آن‌ها حساب می‌شود. ما بر سر دولت وحدت ملی توافق کرده‌ایم، ما بر سر چارچوب‌های عمومی آن توافق کرده‌ایم. ما بر سر جزییات آن بعدا کار می‌کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *