تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران

شهرداری تهران به مدیران خود دستور داد که تنها از کارمندان مرد در دفتر خود استفاده و در صورت امکان محل کار زنان و مردان را از هم جدا کنند.

3A3ACC99-3339-4663-A73A-71F7111442CC_w640_r1_s

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرزاد خلفی، معاون رسانه مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران، ۲۲  تیر ماه ۱۳۹۳ گفت: «به این دلیل که خانم‌ها از نظر خانوادگی و رفت و آمد آسیب نبینند قرار بر این شده است معاونان و مدیران شهرداری منشی و مسئول دفتر خانم استخدام نکنند. »

وی اضافه کرد: «مسئولان شهرداری ممکن است تا آخر شب در محل کار خود حضور داشته باشند و همچنین بازدیدهای مختلفی از پروژه‌ها داشته باشند که نیاز به حضور مسئول دفتر نیز وجود دارد که در این صورت ممکن است خانم‌ها اذیت شوند و آسیب‌ ببینند و نتوانند به زندگی و خانوادهای‌شان برسند. » فرزاد خلفی گفته که استفاده نکردن از زنان در سمت‌های مانند مسئول دفتری، منشی و تایپیست،به معنای اخراج آنها نیست.

شهین‌دخت مولاوردی ،معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،گفته که موضع دولت درباره صورتجلسه شهرداری تهران پس از تایید این خبر اعلام می‌شود.

وی گفت: «ما صحت این مسئله را پی‌گیری می‌کنیم و بعد از آن موضع‌ خود را اعلام خواهیم کرد. »

خبرگزاری پانا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ صورتجلسه شورای معاونین شهرداری تهران را منتشر کرده بود. براساس این صورتجلسه دستور داده شده بود که تمامی مدیران ارشد و میانی شهرداری تهران تنها از کارمندان مرد در دفتر خود استفاده کنند. این صورتجلسه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ صادر شده و به امضای عیسی شریفی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، رسیده است. دراین بخشنامه همچنین از مدیران شهرداری خواسته شده است که حتی المقدور محل استقرار زنان و مردان به صورت جداگانه طراحی شود.

خبرگزاری پانا در خبر خود همچنین از آنچه که نگاه مرد سالارانه در شهرداری تهران خوانده انتقاد کرده و نوشته است: «در شهرداری تهران کمتر زنی توانسته است به رده‌های مدیران میانی راه یابد و سهم خانم‌ها در معاونت‌های شهرداری هیچ است.»

پیش از این شورای شهر تهران در۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ با طرحی برای  افزایش ۵۰ درصدی حضور زنان در عرصه مدیریت شهری مخالفت کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *