داعش مناطق تحت کنترل نهادهای دولتی تاسیس کرد

با گذشت هفته‌ها از تسلط تروریست‌های داعش بر بخش‌هایی از عراق درگیری‌های این گروه با نیروهای دولتی همچنان ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته حملات زیادی را به تکریت و اطراف آن انجام داده است.

داعش، کشورهای خلیج فارس را به آتش می‌کشد

بنابر گزارش نهادهای بین‌المللی، داعش هم‌اکنون دادگاه‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی، نهادهای خدمات شهری، نیروی نظامی و دیگر نهادهای دولتی خاص خود را در شهرهای تحت کنترش تأسیس کرده و با استفاده از آن‌ها این مناطق را اداره می‌کند.

همچنین به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، تروریست‌های وابسته به داعش در ۲۴ گذشته به پادگان نظامی اسپایکر که بزرگ‌ترین فرودگاه عراق در شمال این کشور نیز محسوب می‌شود حمله کردند و بنا به گفته شاهدان عینی توانستند یک دستگاه هلی‌کوپ‌تر و چند ساختمان و تأسیسات سوخت‌رسانی این فرودگاه را منهدم کنند.

بنابراین گزارش، تروریست‌های داعش که در بین آن‌ها تک‌تیرانداز و چندین عامل انتحاری حضور داشت، توانستند خود را به باند پرواز فرودگاه اسپایکر برسانند و فرماندهان این فرودگاه مجبور شدند پیش از رسیدن نیروهای داعش هواپیما‌ها و هلی‌کوپترهای موجود در آن را به پرواز درآورند اما تروریست‌ها توانستند یک هلی‌کوپتر را پیش از پرواز منهدم کنند.

داعش نیز در بیانیه‌ای مدعی شد که در حمله به فرودگاه اسپایکر ده‌ها نظامی عراقی کشته شدند و تروریست‌های داعش توانستند هفت هلی کوپتر و چندین خودرو به علاوه مخازن سوخت این فرودگاه را منهدم کنند.

در دیگر مناطق عراق به‌ویژه در اطراف شهر بیجی و استان الانبار نیز درگیری‌های پراکنده میان نیروهای دولتی و تروریست‌های داعش ادامه دارد و هواپیماهای عراقی مواضع تروریست‌ها را در چندین نقطه بمباران کردند.

در بعد انسانی تحولات عراق نیز مهاجرت و فرار مردم از مناطق تحت کنترل داعش همچنان ادامه دارد و هزاران مسیحی ساکن شهر موصل از این شهر خارج شده و به کردستان عراق پناه برده‌اند.

به گفته مسئولان محلی، این شهر بیش از ۵۰۰۰ مسیحی را در خود گنجانده بود اما هم‌اکنون کمتر از ۲۰۰ تن در موصل باقی مانده‌اند.

تروریست‌های داعش پیش‌تر به مسیحیان هشدار داده بودند یا باید به اسلام روی بیاورند، با باید جزیه بدهند و یا باید شهر را ترک کنند.

داعش در مناطق تحت کنترل خود به‌ویژه شهرهای بزرگ نهادهای دولتی همانند آنچه که در یک کشور مستقل موجود است به‌وجود آورده و از شبه‌نظامیان غالباً خارجی برای کنترل شهرهای عراق استفاده می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *