تروریست‌های داعش پل مهم سامرا را منفجر کردند

عناصر گروه تروریستی و تکفیری داعش، پل مهم و استراتژیک در غرب شهر سامرا استان صلاح الدین در شمال عراق را منفجر کردند.

a076297213719274102a

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسین الخفاجی، ستوان یکم پلیس استان صلاح الدین روز سه شنبه اعلام کرد: عوامل داعش با کارگذاری بمب پل مهمی را در غرب شهر سامرا که روی رود دجله ساخته شده بود، به طور کامل منهدم کردند.

الخفاجی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود: این پل یکی از پل های استراتژیک و مهم بود که شهر سامرا را به شهر تکریت (مرکز استان صلاح الدین) و استان نینوا را نیز به بغداد (پایتخت عراق) متصل می کرد.

داعش روز 15 تیر 93 وارد شهر سامرا شد و مناطق شرقی این شهر را تصرف کرد و پرچم خاص خود را روی چند مرکز دولتی برافراشت اما ارتش عراق توانست این شهر را بازپس بگیرد.

گروه های مسلح تکفیری از جمله داعش در استان صلاح الدین مناطق الصینیه، بیجی، الشرقاط، تکریت و بخش هایی از الضلوعیه را تصرف کرده اند، ولی شهر استراتژیک و دینی سامرا همچنان تحت کنترل دولت مرکزی است و داعش همچنان به تلاش خود برای تصرف این شهر ادامه می دهد.

داعش همچنین از روز 10 ژوئن بخش وسیعی از استان نینوا را تصرف کرده است و این در حالی است که ارتش عراق همچنان به عملیات نظامی خود با کمک عشایر و داوطلبان برای بازپس گیری مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی و تکفیری ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *