حمله اسرائیل به مدرسه‌ و بیمارستان‌های غزه؛ برق غزه قطع شد

در حالی‌که تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به خشونت‌ها در غزه هنوز نتیجه‌ای نداشته است، شمار قربانیان فلسطینی به دست‌کم ۱۲۶۰ نفر رسیده و در پی حمله به نیروگاه برق در غزه، برق خانه‌ها و مراکز امدادی قطع شده، حماس نیز آتش‌بس با اسرائیل را رد کرده است.

97E0B575-3F13-4D82-9B90-CC9C6BC31F53_w640_r1_s_cx0_cy6_cw0

طی تازه‌ترین حملات در بامداد چهارشنبه هشتم مرداد ماه، به مدرسه‌ای در غزه، دست‌کم ۲۰ نفر کشته شده‌اند.

این مدرسه دخترانه در جبلیه به سازمان ملل تعلق داشته که به عنوان پناهگاه از آن استفاده می‌شده است.

یک مقام سازمان ملل حمله به مدرسه را تائید کرده ولی آمار قربانیان را کم‌تر از آنچه خبرگزاری‌ها نقل کرده‌اند، عنوان کرده است.

روز سه‌شنبه سازمان ملل متحد اعلام کرده بود انبار مهماتی را در یکی از مدارس این سازمان در باریکه غزه پیدا کرده است.

سخنگوی دفتر کار و رفاه سازمان ملل بدون نام بردن از گروه خاصی، عملکرد کسانی را که با ذخیره کردن مهمات در مدارس، جان غیرنظامیان را به خطر انداخته‌اند،‌ محکوم کرده است.

اسرائیل طی جنگ با حماس که وارد ۲۳امین روز شده است، مراکزی متعلق به سازمان ملل را که آنها را زرادخانه مهمات دانسته، حمله کرده است.

به گفته مقام‌های سازمان ملل بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه به مدارس این سازمان که حکم پناهگاه را پیدا کرده‌اند، گریخته‌اند.

بمباران غزه در شب سه‌شنبه و بامداد چهارشنبه ۸ مرداد، ادامه داشته است. بنا بر گزارش‌ها در عین حال در پی حمله تانک‌های ارتش اسرائیل به نیروگاه اصلی آن باریکه، مراکز امدادی، بیمارستان‌ها و خانه‌ها تنها ساعاتی از برق استفاده کرده‌اند.

در همین رابطه به گزارش شبکه خبری الجزیره، توپخانه ارتش اسرائیل بیمارستان القدس متعلق به حلال احمر فلسطین را بمباران کرد.

ارتش اسرائیل پیش‌تر بیمارستان «بیت حانون» در غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است. بر اساس این گزارش، یک نیروی امدادرسانی فلسطینی در پی این حملات توپخانه‌ای به شهادت رسید.

جنگنده‌های اسرائیل همچنین بیمارستان الشفا بزرگ‌ترین بیمارستان غزه را هدف قرار داده بودند که بر اثر آن دست کم ۷ کودک شهید شدند. ‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *