تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها آغاز شد

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد از تصمیم نیروی انتظامی برای تفکیک جنسیتی در کنسرت‌های موسیقی خبر داد و گفت که وزارت ارشاد موافق این طرح نیست.

727F8B41-CFD7-4611-8E10-8613337713F7_w640_r1_s_cx0_cy10_cw0

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پیروز ارجمند، سیزدهم مرداد ماه گفت «بحث تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها برای اولین بار در خراسان شمالی مطرح شد و باید بگویم که طرح چنین موضوعی نه از سوی وزارت ارشاد و نه از سوی نیروهای فشار است، بلکه این تصمیم از سوی نیروی انتظامی اتخاذ شده است».

او اضافه کرده است که «شورایی با عنوان شورای برگزاری کنسرت‌ها» چنین پیشنهادی را ارائه کرده است.

همزمان با سخنان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، رسانه‌های ایران خبر داده‌اند که کنسرت محسن یگانه که قرار بود ۱۸ و ۱۹مرداد درشهر ارومیه برگزار شود به‌دلیل «عدم رعایت طرح تفکیک جنسیتی» لغو شده است.

به گفته آقای ارجمند نیروی انتظامی در شورای سیاست‌گذاری برگزاری کنسرت‌های استان آذربایجان‌ غربی، درخواست برگزاری کنسرت‌ها به صورت تفکیک جنسیتی را ارایه داده است.

سایت «موسیقی ما» نیز ۴ مرداد خبر داده بود که برخی مسئولین شهرستان‌های مختلف کشور در یک اقدام هماهنگ، طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌های پاپ را مطرح کرده‌اند.

علیرضا قوجاری، مسئول امور موسیقی اداره ارشاد ارومیه، دراین باره گفته بود «چنین طرح‌هایی که در آن‌ها موضوع تفکیک جنسیتی در سالن‌های کنسرت عنوان شده، بیشتر به سالن‌های برگزاری این برنامه‌ها در شهرستان‌ها برمی‌گردد».

به گفته آقای قوجاری «نبود سالن‌های استاندارد» در شهرستان‌ها باعث شده برخی از ناظرین نهادهای مختلف، چنین تصمیماتی را برای برنامه‌های فرهنگی بگیرند.

پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، با بیان اینکه هر گونه تفکیک جنسیتی درکنسرت‌ها مورد تأیید ما نیست افزوده است «اگر قرار باشد کنسرتی با تفکیک جنسیتی برگزار شود اصلا آن را برگزار نخواهیم کرد».

آقای ارجمند تاکید کرد: «درست است که بعضی‌ها در سالن‌های کنسرت هنجارشکنی می‌کنند اما به نظر ما باید در این‌باره با فرد خاطی برخورد شود نه اینکه صورت مسئله را پاک کرد».

او تاکید کرده است که وزارت ارشاد «با هر گونه برخورد انتظامی در سالن‌های کنسرت» مخالف است.

درماه‌ها و سال‌های گذشته تعدادی از کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌های ایران به دلیل مخالفت برخی روحانیون و یا آنچه  «گروه‌های فشار» عنوان می‌شود، لغو شده است.

«گروه‌های فشار» در اردیبهشت ماه سال جاری، با اخلال در کنسرت وحید تاج، خواننده موسیقی سنتی، برای دو شب متوالی مانع برگزاری آن درشهر یزد شدند.

فشارهای گروه موسوم به «لباس‌شخصی‌ها» و اعتراضات آنان در آبان ماه سال گذشته نیز منجر به لغو کنسرت‌ گروه موسیقی سنتی «سایه» و کنسرت پاپ مجید خراط‌ها در شهر آبادان شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *