تخلف ۳۰ تولیدکننده محصولات لبنی در استفاده از روغن پالم قطعی شد

رسول دیناروند در حاشیه نشست مشترک وزیر بهداشت با رئیس موسسه استاندارد، معاون جهاد کشاورزی و رئیس اتحادیه شیر و لبنیات و برخی دیگر از مسئولان صنایع لبنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر صنعت گران در خصوص کیفیت و سلامت تولیدات لبنی کوتاهی نکنند سرانه مصرف لبنیات افزایش خواهد یافت.

images

به گزارش فردا، دیناروند هدف از برگزاری این جلسه را، تشویق صنایع لبنی در رعایت ضوابط فنی و استاندارد‌ها در تولید فرآورده‌های لبنی ذکر کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که سرانه مصرف شیر در کشور کاهش پیدا نکند و میزان فعلی نیز افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد.

دیناروند دلیل نگرانی در خصوص تخلفات احتمالی در صنعت لبنیات را، ارتقای کیفیت محصولات اعلام کرد و گفت: صنایع لبنی خود خواستار برخورد با متخلفین هستند همچنین وزیر بهداشت نیز بر ادامه تشدید نظارت‌ها تاکید دارند و برخورد با متخلفین ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: فرآیند تولید شیر و ماست مبتنی بر استفاده از چربی گیاهی نیست و ممنوع است و علت این برخورد هم نداشتن مجوز در استفاده از این چربی بوده است.

به گزارش وزارت بهداشت، دیناروند با اعلام اینکه، مصرف فرآورده‌های کم چرب افزایش داشته است، گفت: در حدود ۲۰ درصد از فرآورده‌های پرچرب نظیر پنیر و خامه این چربی وجود دارد و باید این افزودنی بر روی برچسب آن تولیدات قید شود و در این خصوص مهلت دادیم که بازنگری‌های لازم را انجام دهند.

وی در خصوص آخرین آمار متخلفان گفت: تاکنون از تعداد ۴۱ مورد تخلف گزارش شده، تعداد ۳۰ مورد قطعی اعلام شده است و تولید و توزیع هر فرآورده‌ای که تخلف آن محرز شده است، متوقف و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

دیناروند در پایان به مردم اطمینان داد که منعی برای مصرف فرآورده‌های لبنی موجود در بازار وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *