ظرف دو هفته بیش از دو هزار نفر در اوکراین کشته شدند

خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان ملل اعلام کرده است که در فاصله ۲۶ ژوئیه تا دهم ماه اوت امسال ۲ هزار و ۸۶ تن در جنگ‌های شرق اوکراین کشته شده‌اند. به این ترتیب شمار قربانیان در این مدت کوتاه از به حدود دو برابر تمام مدتی رسیده که اوکراین با بحران روبرو است. پیش از این دوهفته رقم قربانیان در مجموع یک‌هزار و ۱۲۹ تن اعلام شده بود.

0,,17843046_303,00

این آمار نشان می‌دهد از هنگام شروع بحران در شرق اوکراین در نیمه ماه آوریل سال جاری، به طور متوسط روزانه ۶۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند. تاکنون سخن از ۵ هزار زخمی در میان است. این تلفات تنها شامل غیرنظامیان نیست، بلکه ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان طرفدار روسیه را نیز در برمی‌گیرد. روشن نیست که در میان کشته شدگان سربازان روسی هم هستند یا نه.

سسیل پولی، سخنگوی سازمان ملل گفته است که این نشانه روشن یک روند فزاینده است. به گفته او شمار قربانیان بسیار با احتیاط ارزیابی شده ‌و میزان واقعی تلفات جانی از این به مراتب بالاتر است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که دعوا بر سر کاروان کمک‌های روسیه به اوکراین بالاتر گرفته است. در مرز اوکراین پلیس و مرزبانان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. آن‌ها در انتظار کاروان کمک‌های روسی هستند. روشن نیست که پس از رسیدن این کاروان با ۲۸۷ کامیون به مرز چه اتفاقی خواهد افتاد. کیف همچنان بر سر تصمیم خود برای راه ندادن این کاروان به خاک اوکراین پافشاری می‌کند. دولت اوکراین در عین حال رفتار روسیه را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین گفته است:« روسیه ابتدا تانک و موشک و راهزنان را فرستاد که به مردم اوکراین شلیک کنند، حالا آب و نمک می‌فرستد.» به‌گزارش خبرگزاری‌ها کامیون‌های حامل کمک‌های روسیه در طول بعد ازظهر امروز به ناحیه مرزی شبکینو پلاتنوکا می‌رسند که میان منطقه بلگورود در جنوب روسیه و چارکیف در شمال شرقی اوکراین است و توسط ارتش اوکراین کنترل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *