حامد صداقتی شمشیر باز ربوده شده در خاش آزاد شد

«حامد صداقتی» قهرمان شمشیر بازی ایران که دوازدهم اردیبهشت سال جاری در سفر تفریحی منطقه چابهار و در محور ایرانشهر – خاش مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و منجر به مرگ «علی غفاری» یکی از همراهان صداقتی در این سفر به علت اصابت گلوله به سرش و به گروگان گرفته شدن وی و یکی از دوستانش به نام «مهدی حسینی» انجامید، روز شنبه بیست و پنجم مرداد ماه آزاد شد.

11907_620

«علی اصغر میرشکاری»، معاون امنیتی انتظامی استاندار و سخن‌گوی شورای تامین سیستان و بلوچستان روز شنبه بیست و پنجم مرداد ماه به ایرنا خبرگزاری رسمی ایران گفته است: حامد صداقتی شمشیرباز ایران که به اتفاق دوستش در اردیبهشت گذشته در محور خاش ربوده شده بود، با تلاش به گفته وی سربازان گمنام امام زمان [اداره اطلاعات]، اعضای شورای تامین و معتمدان آزاد شدند.

بنابه این گزارش، «علی اصغر میرشکاری» افزوده است: «آدم ربایان در تماس با خانواده این گروگان‌ها قصد اخاذی پنج میلیون دلار معادل ١۵ میلیارد تومان به ازای آزادی آنان را داشتند که با تلاش اداره اطلاعات ایران و همکاری معتمدان محلی گروگان‌گیران دستگیر شدند.»

همچنین در این رابطه «اسماعیل غنیان» از بستگان و نماینده رسانه‌ای خانواده «صداقتی» در گفت‌وگو با وب‌سایت «ایران وایر» با بیان آزادی اقای صداقتی و دوستش گفته است: «حدود ده روز پیش دوباره از سوی اشرار با ما تماس گرفتند و تقاضای پول کردند. من هم به آنها گفتم من باید بتوانم با آن‌ها صحبت کنم تا پول تهیه شود. اما آن‌ها قبول نکردند و در جوابم گفتند که نه این از نظر امنیتی برای ما درست نیست. من هم از آن‌ها خواستم که حداقل مثل سابق فیلمی از سلامتی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی پخش کنند تا ما بتوانیم از سلامت بچه‌ها مطمئن شویم. آن‌ها هم قبول کردند.»

وی هم‌چنین گفته است، «ماموران امنیتی که در جریان مکالمات ما بودند و آزادی بچه‌ها را پیگیری می‌کردند. دیروز دوتن از اشرار را که قصد گذاشتن فیلم جدید در شبکه اجتماعی داشتند دستگیر کردند.»

شهرستان خاش در ١٨۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار – میلک واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *