محمد جواد ظریف لغو تحریم ها را امری دشوار خواند

با گذشت نزدیک به یکسال از ورود دولتمردان یازدهم به مذاکرات هسته ای محمد جواد ظریف، وزیر خارجه دولت یازدهم، رفع تحریم‌های جامعه جهانی علیه تهران را امری دشوار توصیف کرد.

shamsara20130927181441863

این در حالیست که دولتمردان یازدهم امضای توافقنامه ژنو در سال گذشته را حرکتی پیروزمندانه مطرح کرده و دستاوردهای این توافقنامه را مثبت ارزیابی کرده بودند و انتظار می رفت تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران در مدت زمان کوتاهی برداشته شود.

اکنون با گذشته یکسال به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف که با تلویزیون حکومتی ایران گفت‌وگو می‌کرد، روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد اظهار داشت: «برداشتن تحریم‌ها، موضوع راحتی نیست، چرا که آنان [دولت‌های غربی] در طول هشت سال گذشته، تحریم‌های متعددی با استفاده از قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران تصویب کردند.»

مهلت توافق نهایی هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ تا آذر ماه امسال تمدید شده است و به این خاطر توافق موقت ژنو که سال گذشته به دست آمد، همچنان مبنای مذاکرات قرار دارد.

گفتنی است آنچه از آخرین دور مذاکرات هسته ای به نظر می رسد، غرب و مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی در مذاکرات متاسفانه به بن بست برخورده و در نهایت پیش بینی می شود علارغم توقف غنی سازی، این مذاکرات دستاورد چندانی برای ایران نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *