داعش در استانبول نمایندگی دارد

یک روزنامه ترکیه ای روز پنجشنبه نوشت که گروه تروریستی ˈداعشˈ در منطقه ˈفاتحˈ استانبول نمایندگی دارد و از این طریق عناصر اروپایی داعش را به سوریه اعزام می کند.

تیتر ترکیه داعش

به گزارش ایرنا ، روزنامه ˈسوزجوˈ از رسانه های مخالف دولت آنکارا این مطلب را به نقل از تلویزیون دولتی آلمان ˈآ.آر.دیˈ در شماره امروز خود منتشر کرد.

بر پایه این گزارش، اطلاعات کسب شده از مسوولان پارلمان اتحادیه اروپا و واحدهای اطلاعاتی حاکیست که حدود 2 هزار نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از اروپا به ترکیه رفته و از این طریق وارد سوریه و عراق شده اند.

ˈسوزجوˈ به نقل از ˈآ. آر .دیˈ افزود: عناصر داعش از کشورهای اروپایی به استانبول سفر کرده و در منطقه ˈفاتحˈ این شهر در نمایندگی غیر رسمی ˈداعشˈ با دریافت خرج راه و با کمک عناصر داعش به سوریه عزیمت می کنند.

به گفته برخی از مسوولان پارلمان اتحادیه اروپا، شماری از عناصر داعش پس از آموزش و مدتی فعالیت در سوریه به کشورهای اروپایی بازگشته اند که تهدیدی علیه امنیت اروپا هستند.

مخالفان دولت اردوغان و احزاب مخالف ترکیه همواره با انتقاد از سیاست های آنکارا در قبال سوریه، معتقدند که دولت آنکارا از داعش حمایت می کند.

ˈکمال قلیچداراوغلوˈ رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق به عنوان بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه اخیرا گفته بود که گروهک تروریستی – تکفیری ˈداعشˈ تحت حمایت ˈرجب طیب اردوغانˈ است.

وی از سکوت دولت آنکارا و شخص اردوغان در قبال اقدامات گروه تروریستی داعش به شدت انتقاد کرده و گفته بود: بیش از دو ماه است که 49 شهروند ترکیه ای در اسارت داعش در عراق هستند، اما اردوغان همچنان سکوت کرده است.

قلیچداراوغلو با اعلام این که دولت اردوغان سلاح های گروه تروریستی – تکفیری داعش را تامین می کند، افزود: متاسفانه باید بگویم داعش شخص اردوغان را نیز به گروگان گرفته است؛ درحالی که تمام دنیا به این گروهک، تروریست می گویند، اردوغان تاکنون نتوانسته داعش را سازمان تروریستی اعلام کند.

49 تن از کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل توسط گروه تروریستی داعش به اسارت گرفته شده اند که هنوز از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *