تحريم های تازه آمريکا عليه افراد، شرکت ها و بانک های ایرانی

وزارت خزانه داری آمريکا روز جمعه هفتم شهريور از تحريم های تازه  علیه افراد، شرکتها و بانک های ایرانی به اتهام نقض تحريم های جمهوری اسلامی خبر داده است.

BD6D9E81-E046-478A-B219-FC5701C9759E_w640_r1_s

براساس بيانيه وزارت خزارنه داری آمريکا، اين تحريم ها ۲۵ شخص و شرکت از جمله  شرکت های کشتيرانی،‌ هواپيمايی و بانک های ايرانی را هدف قرار داده اند.

در حالی اين تحريم ها عليه افراد و شرکت های ايرانی اعمال شده است که ايران و گروه ۱+۵ در حال مذاکره برای حل و فصل مناقشه هسته ای جمهوری اسلامی هستند و مهلت برای دستيابی به يک توافق نهايی در اين خصوص ۲۴ اکتبر به پايان می رسد.

وزارت خزانه داری آمريکا می گويد، اين اشخاص و شرکت ها به دليل نقش آنها در برنامه موشکی و هسته ای،‌ دور زدن تحريم ها  و همچنين حمايت از تروريسم مورد تحريم قرار گرفته اند.

 ديويد کوهن،  معاون امور مبارزه با جرايم مالی و تروريسم وزارت خزانه‌داری آمريکا، در اين زمينه تصريح کرده است: در حالی که به تعهدات خود در خصوص کاهش تحريم ها پايبند هستيم،‌ همچنان خود را به اجرای تحريم های موجود متعهد می دانيم.

طبق اين بيانيه محمد جواد ايمانی راد و آرمان ايمانی راد در فهرست تحريمی وزارت خزانه داری آمريکا قرار گرفته اند. محمد جواد ايمانی راد مدير  شرکت توليدی صنعتی آلومينات است و آرمان ايمانی راد در مبادلات خارجی اين شرکت نقش داشته اشت. شرکت آلومينات سال گذشته از سوی آمريکا تحريم شد.

شرکت سازه مرکب نيز به دليل همکاری با همکاری با سازمان صنايع هواپيمايی-نظامی ايران و گروه« صنعتی شهيد همت» مورد تحريم قرار گرفته است. علی غلامی، مدير عامل سازه مرکب و مرضيه بزرگ، مدير تجاری اين شرکت نيز در فهرست تحريمی آمريکا قرار گرفته اند.

براساس بيانيه وزارت خزانه داری امريکا، بانک آسیا، بانک قوامين، بانک خاورميانه، قرض الحسنه رسالت، بانک بين المللی کيش و همچنين کافولات بانک در تاجيکستان مورد تحريم قرارگرفته اند.

وزارت خزانه داری آمريکا می گويد، کافولات بانک، شعبه ای از بانک سرمايه است که پيشتر در سال ۲۰۱۲ از سوی آمريکا مورد تحريم قرار گرفت.

شرکت های هواپیمایی کاسپین ایر، معراج ایر، پویا ایر،‌و یاس ایر  نیز در فهرست شرکتهای تحریمی آمریکا قرار گرفته اند.

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال گذشته ایران و گروه ۱+۵ به توافقی موقت و شش ماه دست یافتند که از ژانویه سال جاری میلادی به اجرا گذاشته شد.

طبق این توفق ایران برخی از فعالیت های حساس هسته ای خود را متوقف کرد اما به نظر می رسد مسیر تحریم ها و فشار بر روی ایران تغییری نکرده است وجمهوری اسلامی علارغم امتیازاتی که در این مذاکرات به غرب داده و دستاورد خاصی برای کشور رقم نزده است.

با پایان یافتن مهلت شش ماهه این توافق ، ایران و آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين، روسيه و آلمان، اعضای ۱+۵ ، با تمدید آن برای چهار ماه دیگر توافق کردند تا از این طریق در این مدت به توافقی نهایی برای حل و فصل مناقشه هسته ای ایران دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *