مرتضوی درباره بخشی از پرونده کهریزک تفهیم اتهام شد

وکیل خانواده محسن روح‌الامینی یکی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ می گوید دادستان پیشین تهران روز دوشنبه درباره بخشی از پرونده بازداشتگاه کهریزک تفهیم اتهام شده است، این در حالی است که خود سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران، هیچ اشاره‌ای به موضوع کهریزک نکرد.

900E6496-9056-4389-9DAB-9328049B65C0_w640_r1_s

خبرگزاری مهر به نقل از میرمجید طاهری، وکیل خانواده محسن روح الامینی گزارش داده که بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت روز دوشنبه ۱۰ شهریور به سعید مرتضوی درباره بخشی از پرونده کهریزک که در دادسرا در حال رسیدگی است، تفهیم اتهام کرده است.

آقای طاهری گفته که همراه عبدالحسین روح الامینی پدر محسن روح الامینی در دادگاه حاضر شد و افزوده که این پرونده باید زودتر به دادگاه فرستاده می‌شد.

این اظهارات در حالی است که خود آقای مرتضوی روز دوشنبه بعد از خروج از دادسرا گفت که به دلیل پرونده‌های تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، شکایت فاضل لاریجانی و وکلای عباس پالیزدار در دادگاه حاضر شده است.

محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر، سه جوانی بودند که پس از اعتراض‌های سال ۸۸ به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آن سال، بر اثر شکنجه و فشار عصبی جان خود را در بازداشتگاه کهریزک از دست دادند.

از سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران به عنوان متهم اصلی پرونده مرگ این سه جوان در بازدداشتگاه کهریزک نام برده می‌شود.

اما سعید مرتضوی روز دوشنبه بدون اشاره به ماجرای کهریزک با بیان اینکه حتی یک شرکت هم از تامین اجتماعی به بابک زنجانی واگذار نکرده است، گفت: در نشست روز دوشنبه بازپرسی بیشتر درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی بود.

به گفته او، چند تن از وکلا هم به عنوان بیمه شده تامین اجتماعی شکایت شخصی مطرح کردند که البته صلاحیت شکایت نداشتند.

آقای مرتضوی گفت: من به همه موارد گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی پاسخ دادم و بیش از ۴۰۰ صفحه مستندات درباره اقدامات خود در سازمان تامین اجتماعی ارائه کردم.

او گفت: لایحه دفاعی من مستند به مصوبات هیات امنای سازمان و مصوبات هیات مدیره سازمان کانون سازمان تامین اجتماعی است.

سعید مرتضوی درباره  پرداخت وجوه به نمایندگان مجلس از صندوق تامین اجتماعی گفت: «من مستنداتی از پرداخت‌های قبلی سازمان در سنوات گذشته و حتی در همین دوره ارائه کردم که نشان می‌داد پرداخت از محل وجوه غیر شمول به نمایندگان برای کمک به افراد مستحق یا بیماران بیمه شده تامین اجتماعی در حوزه انتخابی خود ایرادی ندارد».

او درباره جلسه بعدی دادسرا گفت: «لایحه دفاعی خود را با ذکر مستندات ارائه کردم و بازپرس باید پرونده را مطالعه کند».

به گفته او، چهار کارشناس رسمی دادگستری از سوی بازپرس تعیین شده و پرونده را بررسی کرده‌اند.

سعید مرتضوی گفت: موضوع اصلی گزارش تحقیق و تفحص مجلس مربوط به بابک زنجانی است و این در حالی است که حتی یک شرکت هم به وی واگذار نشده است.

پیمان حاج محمود عطار، وکیل دادگستری، اوایل مردادماه گفته بود که سعید مرتضوی ۱۰ پرونده مفتوح در دادسرای کارکنان دولت دارد.

او که خود از شاکیان سعید مرتضوی درباره پرونده عباس پالیزدار و «تخلفات» سازمان تامین اجتماعی است خواسته بود که به پرونده‌های آقای مرتضوی که از برخی آن‌ها حدود پنج سال گذشته است رسیدگی شود.

این وکیل دادگستری، پرونده شکایت عباس پالیزدار، پرونده بازداشتگاه کهریزک، پرونده شکایت فاضل لاریجانی و شکایت کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی را از جمله پرونده‌های مفتوح سعید مرتضوی عنوان کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *