ادامه مذاکرات ایران و1+5 در سطح معاونان و کارشناسان در نیویورک

مذاکرات ایران و 1+5 امروز در نیویورک در سطح معاونان و کارشناسان ادامه دارد . 

download

به گزارش مهر ، مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 که به صورت رسمی از روز جمعه در نیویورک آغاز شده امروز در نیویورک در سطح معاونان و کارشناسان ادامه دارد . 

در طول 4 روز گذشته معاونین وزیر خارجه جمهوری اسلامی با همه کشورهای 1+5 مذاکرات دو جانبه داشته اند و با روسیه و آمریکا این گفتگوهای دو جانبه چندین دور صورت گرفته است. 

از سوی دیگر وزیر امور خارجه دولت یازدهم نیز روز یکشنبه در نیویورک با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین ضمن بررسی اختلافات موجود در مذاکرات بر دیدارهای دیگر در طول هفته در صورت نیاز تأکید داشتند. 

همچینین روز گذشته محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه انگلیس نیز دیدار و گفتگو کرد . 

وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید پیش از سفر به نیویورک نیز این احتمال را مطرح کرده بود که در صورت تصمیم گیری طرفین پس از انجام یک دور مذاکرات در نیویورک، مذاکراتی نیز در سطح وزرای امور خارجه برگزار شود. 

از سوی دیگر در چند روز گذشته و در حین مذاکرات هسته ای چندین پیشنهاد از سوی رسانه های غربی در خصوص مذاکرات و رفع اختلافات مطرح شده است. در همین زمینه روسیه نیز عنوان کرده است که پیشنهادات جدیدی را به ایران ارائه کرده است. 

برخی از منابع غربی در آمریکا خبر داده اند که این احتمال وجود دارد که جلسه مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در سطح وزرای خارجه در روزهای 5 شنبه و جمعه در نیویورک برگزار شود. 

در این میان اصولگرایان هشدارهایی را نسبت به این دور گفتگوها مطرح کرده اند. از جمله روز گذشته غلامحسین محسنی اژه ای  در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به اینکه آمریکا برای رسیدن به اهداف خود گاهی چراغ سبز نشان می‌دهد گفت: ما باید با دید دشمن به چراغ سبزهای آمریکا نگاه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *